Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Snart kräftskiva

Av Monica och Jacob - 4 augusti 2017 06:14

Är väldigt impad av grannen, hästen kom upp på vår gata och hon paketerade ihop den och gick härifrån.
Man kan inte påstå att den var mycket hanterad och det tog nog 20 minuter att få på ett träns som hon ju så klart hade hemma vem har inte det HAHA
Båda hennes sandaler gick sönder när hon hängde i grimman som hon först lyckades få på, hu jag rös faktiskt man åker ju omkring som en trasdocka när dom trilskas.
Morgonpromenad med 2 knas något jag nog får vänta med, Gösta körde helt slut på Sturestackarn och ingen häst i sikte

I går morse fick man läsa om lösa hästar på Waxholmsvägen som det inte gick så bra för   men jag är inte förvånad dom rymmer stup i kvarten från sina sommarbeten.

Något ljushuvud förklarade att dom blivit skrämda av vildsvin och att inga stängsel stoppar en skrämd häst, då kan man ifrågasätta om det inte skulle vara förbjudet att ha dom ute på nätterna med tanke på alla vildsvin som finns här.

I går morse hade dom varit och letat igenom alla soptunnor och gatan såg ut som en återvinningsstation   

Två döda hästar och 14 skadade resenärer tur i oturen var att det inte var en personbil med en familj i utan en buss.

Men det enda ägandet som är strikt reglerat i det här landet är hundägandet.

På söndag är det dags för kräftskiva med grannar årets begivenhet i Båtstorp så trevligt  

Ha en skön helg

 
 
BP

BP

4 augusti 2017 23:04

Så det där var alltså en av de förrymda hästarna som grannen fångade in eller? När du skrev om "paketerade ihop den" så trodde jag att hästen skulle bli hamburgarkött eller hästentrecôte, som faktiskt är riktigt gott;-) Men det verkar alltid hända nå't på din gata:-)

Sedan är nästa fråga vem som bökade med alla soptunnor på din gata - hästarna, vildsvinen eller fiskmåsarna, för de är också duktiga på att böka med soptunnar har jag sett.

Å jag skulle inte velat sitta i bussen som kolliderade med hästen eller om det var vildsvinet. KOnstigt att Aftonbladet inte skrev nå't om den incidenten. Men jag har inte läst tidningen idag.

Kräftskiva blir det nästa lördag här hos oss. Ska bara först kolla lite tester - vilka kräftor är bäst liksom;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
BP

BP

4 augusti 2017 23:12

Svar: Att köra utan antivirusprogram är ingen höjdare. Jag menar du kan ju få en virus på din dator som förstör massvis med dokument hos dig. Samtidigt kan du sprida vidare viruset utan att du vet om det till mig till exempel (via kommentarerna) eller till dina mail-kontakter. Nej du, du må leva på 1800-talet, men att inte ha virusskydd är bara korkat. Sorry tjejen, men så är det. Köp en ny dator om din gamla är slö. Japp, vi bytte virusskydd när datorn slöade. Men nu funkar det utmärkt. Och AVG - skyddet vi har - finns även i gratisversion som vi hade i början i många år. Men vi ville ha lite "extra säkerhet" så vi tog betalversionen, som du dock troligen inte behöver.

Snälla, installera ett antivirusprogram! Har nämligen ingen lust att skanna min dator varje gång du kommenterat. Jag älskar dina kommentarer, men du utsätter faktiskt dina läsare/kompisar/mejlkontakter för virus. Å det är inte särskilt trevligt tycker jag.

PS. Ta inte illa upp!!! DS.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

5 augusti 2017 13:01

Kräftskiva! Så mysigt det låter! Hoppas ni får riktigt trevligt och att vädergudarna är på gott humör!
Är enig med BP när det gäller antivirusskydd!
Ha det bra!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Ingen bild

Monica

5 augusti 2017 18:52

Har en brandvägg som skyddar både mej
och andra så någon smitta kommer inte
härifrån men det räcker tydligen inte.
Något nytt program köper jag inte till den här
gamla datorn, och inte behöver jag det heller så
länge jag inte handlar på nätet eller har ett
bank id och betalar räkningar.
Så jag tackar för mej och håller mej på fb :-)

 
BP

BP

5 augusti 2017 23:43

Alltså nu ska du lugna dig och tänka lite före efter (för en gångs skull;-)

Även via Facebook-kommentarer kan du faktiskt smitta andra!!! Brandväggen skyddar bara dig, inte andra!!!

Om du inte vill investera i en ny dator, vilket du borde göra med tanke på dina toppen bilder och ditt bloggande som äntligen har tagit fart igen:-) så kolla AVG, den kostnadsfria versionen är faktiskt är riktigt bra den också och den slöar INTE ned som Norton gör - eller gjorde för oss för många år sedan.
https://www.avg.com/en-gb/homepage

Hur lätt som helst att installera - den kostnadsfria versionen alltså. Betalversionen är betydligt krångligare som du kunde se i mitt inlägg;-)

Så tänk om - snälla!!!

PS. Hatar ordet "snäll" för snäll för mig är lika med "dum". Men du är då verkligen INTE dum. DS

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Ingen bild

Monica

6 augusti 2017 06:28

Detta är min brandvägg som den är inställd.
Brandväggen förhindra att hackare eller skadlig programvara (t.ex. maskar) får åtkomst till din dator via ett nätverk eller Internet. Brandvägg förhindra även att skadlig programvara skickas från din dator till andra datorer.
Känner mej så säker man kan bli med min dator.
Enligt experterna i dataaffären så räcker det för mej som inte gör några som helst affärer på nätet och jag skulle aldrig medvetet utsätta mina vänner för smitta på nätet där ingen går säker hur mycket skydd man än omger sej med.
Två envisa kärringar verkar det som tycker vi sätter stopp här.

 
BP

BP

6 augusti 2017 23:26

Håller med dig, vi sätter stopp här. Bara du inte sätter stopp för ditt bloggande;-)

PS. Å jag är ingen kärring, bara så du vet;-))))) DS.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

8 augusti 2017 19:08

Är du förbannad på mig? Jag menade inget illa bara att man ska vara försiktig så man inte får virus och annat elände!
Hoppas vi kan ha fortsatt kontakt för jag gillar dig och dina bilder!

http://brandholmen.blogspot.se

Monica och Jacob

11 augusti 2017 18:24

Nej inte förbannad men har mycket att göra.
Sedan har jag Autismmamman och en till som kladdar så jag la in kommentargranskningen igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards