Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Får

Av Monica och Jacob - 27 augusti 2017 10:56

Nu var fåren tillbaka i den lilla hagen på golfbanan, varför dom går där har jag ingen aning om.

Gösta är säker, nya djur och lukter men han tar det lugnt och både han och fåren var intresserade och undrade vad det var för något som glodde på dom.

Mastjäveln är det första man ser när man kör upp på gatan, tråkigt vi har ju inte bett om den.

Ja Beate den kom i tre delar med helikopter.

Galningen Sture hoppade i dammen i torsdagsmorse och simmade med änder, inget som impade på matte och änderna kan jag lugnt säga.

Tog hela dagen för hunden att torka.

Inga tomater varken den stora eller den lilla sorten kommer att mogna ute i år, blir att plocka av dom innan frosten.

Rosen jag köpte på Netto när dom fanns här blommar med en blomma varje år, stor och fin är den.

Ha det bra   

 
 
BP

BP

27 augusti 2017 23:36

Kan fåren vara "naturliga gräsklippare". Det är ju inne med att låta djur ta hand om(äta upp gräset idag. Men om det är så så undrar jag vad golfarna tycker om allt fårbajs.

Vet att du hatar den där masten, men jag som gillar sådana konstruktioner tycker faktiskt att den är vacker mot den blåa himlen. Dessutom tycker jag att det är fantastiskt att en helikopter flyger dit masten i tre delar. Det har jag aldrig sett. Undrar hur den monterades ihop...

Synd med tomaterna, men den här sommaren går ju verkligen inte till historien som en av de varmaste. Om du frågar mig så var sommaren piss - åtminstone jämfört med fjolårets underbara sommar.

Trodde du hade pli på dina hundar - ropade du inte på Sture och "förbjöd" honom att hoppa i dammen? Eller så var han snabbare helt enkelt. Åsså kan man ju alltid klippa pälsen. Hahaha - detta sagt av en hundrädd person som inte har den blekaste hur man handskas med hundar;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

28 augusti 2017 15:37

Oj då, nu har Sture varit ute på äventyr igen! Kallbad så här års är kanske lockande när man har en tjock päls. Sture har en speciell plats i mitt hjärta!
Vi har bara små gula tomater hos oss, de är mogna och smakar riktigt gott! Resten av våra odlingar är dessvärre inte mycket att orda om. Får såg vi massvis av i Skottland. Vi var på en vallhundsuppvisning av bordercollies, de var otroligt duktiga.
ha det bra!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards