Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

Cysta

Av Monica och Jacob - 29 augusti 2017 13:08

I går var jag på Sophiahemmet och opererade bort en knöl (cysta) vid ögonvrån, den hade vuxit så den störde synen och jag orkade inte vänta på att landstinget skulle fixa det.

Blev lite större ingrepp än jag väntat mej eftersom hon sa att vi tar bort kapseln under också annars är den snart tillbaka, det var värt 5200 ett profsigt bemötande och gullig personal som gör en glad och lugn.

Kommer att ta starren på andra ögat där också.

Det är så vackert i dimman tidig morgon eller hur.

Köpte frön som skulle bli blandade RÖDA blommor HAHA fina är dom men det röda undrar jag vart det tog vägen.

Detta är definitivt inget för mej ryser bara jag ser dom.

Ha det bra    

 
 
BP

BP

29 augusti 2017 22:19

Oj då! Ögonoperationen alltså. Är impad över hur litet ärret blev. Det kommer ju inte att synas alls när det har läkt. Min man är också "kund" på Sophiahemmet och ska dit nästa vecka. Väl värt pengarna och proffsigheten.

Den dimmiga bilden är magisk! Helt underbart att titta på.

Förstår ju att du hatar den där eländiga masten, men jag som gillar "tekniska underverk" älskar dina bilder som du tagit. Tack och lov att vi alla är olika.

PS. Själv ska jag också till ögonläkaren nästa vecka. Koll för starr. Min mamma hade både grön och grå starr... Bäst att vara på den säkra sidan att man inte ärvt den. DS.

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards