Direktlänk till inlägg 7 september 2017

Stygnen borta

Av Monica och Jacob - 7 september 2017 18:00

I tisdags var jag ner till husläkarna för att ta bort stygnen men fick lång näsa dom hade inte verktyg för att ta bort så små täta stygn. Ringde Sophiahemmet som hade datahaveri men som vanligt löste dom problemet och jag fick komma kl 12, nu är det bara lite ömhet och en sårskorpa kvar.

Inte bara husläkarjouren utan även polisen har stängt här i Österåker finns tydligen varken personal eller pengar, vart tog välfärden vägen jaja inte lär det bli bättre och någon som varit missnöjd har krossat rutan.

Vad spanar Gösta på ?

Jo Arne Häger som fortfarande håller till på golfbanan, konstigt har aldrig sett hägrar där förut fast vi bott här i 20 år.

Årets saltgurka är nu inlagd, blir så gott och faktiskt billigare än den köpta.

ÖoB säljer vinylskivor undrar just hur många som vi som har sina skivspelare kvar.

Och på ICA hittade vi denna Gösta lampa men den fick inte följa med hem.

Det var en nytagen bild på Ebba och fåren.

Ha det bra


 
 
BP

BP

7 september 2017 19:01

Snacka om service på Sophiahemmet! Fantastiskt!

Polisen har ju omorganiserats ett antal gånger nu så...

Bilden på Gösta är suverän, speglingarna i vattnet är enastående. Ett vykort!

Hägrar ser man inte här heller, men jag har sett några i Pampas Marina och i Råstasjön i Solna.

Vinyl är inne igen - big time!!! På HiFi-klubben i Täby Centrum finns det hur många skivspelare som helst att köpa nytt. Min man har såväl en gammal Thorens skivspelare som alla sina LPn kvar, men spelar dom sällan.

Gösta-lampan är absolut gräslig om jag får säga så;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

8 september 2017 15:35

Hoppsan, Gösta är mer till sin fördel "live" än som lampa! Toppenbild där Gösta står och spanar ut över vattnet! En fullpoängare!
Trevlig helg! Själv kommer jag att ägna helgen åt att hosta och snyta mig.

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards