Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

Förbannad

Av Monica och Jacob - 20 oktober 2017 10:18

Jag har tappat tron på Sverige helt vart har empatin när det gäller våra gamla tagit vägen, kärringarna på Täby kommun för det är nästan uteslutande sådana som sitter där och bestämmer saknar det helt i alla fall.

När man inte inser att en fattigpensionär inte kan betala två boenden utan hotar med att skicka räkningar till indrivning efter det att man tömt hennes konto helt, inte undra på att hot och våld ökar mot dom.

Själv hotar jag inte men önskar dom käpprakt åt helvete, man har gett oss ett ultimatum att lägenheten måste vara ute till försäljning senas den sista oktober så nu är det snabba puckar.

Nu är nog snart snön här och frosten i natt tog dom sista blommande växterna.

Oj vad tiden går nu är det tre år sedan vattenläckan och vi fick nytt badrum och nytt golv i hallen, fick och fick men tur att försäkringen täckte mycket och framför allt arbetskostnaden som ju är den tunga posten.

Ha en skön helg

 
 
BP

BP

20 oktober 2017 23:08

Nu förstår jag inte riktigt. Vad menar du med att "man tömt hennes konto helt"? Vem ha tömt hennes konto? Knappast kommunen väl. Hon hade ju fått en god man som du skrev om i bloggen. Men vänta bara - snart är din mamma ingen fattigpensionär längre när lägenheten har sålts. Men som sagt, jag förstår inte riktigt. Du får gärna mejla och förklara om du orkar...

Frost ja - vi klarade oss med futtiga 1,1 grader tillgodo kan jag säga... Bilden är ju fin, men temperaturen är inte i min smak såhär tidigt. Men det kanske är inte ens tidigt, vi bor ju faktiskt i Sverige...

Vet inte hur många år jag följt dig - åtta år kanske, men jag minns vattenläckan och att du fick tvätta lakan från hand om jag inte minns fel. Men fint blev det efter många månader. Å nu tre år senare kan ni njuta och skratta hela vägen till försäkringen som betalade de mesta;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

24 oktober 2017 09:30

Suck, suck! Hoppas det löser sig med lägenhetsförsäljningen så att du slipper all oro och frustration.
En fördel med frost är att man kan få väldigt fina foton. Njuter av din frostiga bild! Här har vi inte haft någon frost ännu men det dröjer nog inte så länge innan vi är där.
Ha det bra och njut av ert fina badrum!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards