Direktlänk till inlägg 21 februari 2018

Hej igen

Av Monica och Jacob - 21 februari 2018 10:17

Oj vad fort tiden går nästan en månad sedan jag skrev något här.

Är orolig för Ebba som två veckor efter löpet börjat löpa igen, hon har aldrig trixat vid löpen men nu är hon sjövild och sneglar på småpojkarna ful tant med andra ord.

Inte mycket att göra något åt när hormonerna spökar när man är 13 år och 2 månader en kastration är ju helt utesluten så håll tummarna för att blödningarna slutar.

Dåren Sture är i alla fall sjövild som vanligt.

Härligt när man kan ha lite vår inne när snön vräkt ner ute.

Dagens lunch, förut var det inte så mycket pussel och räknande av sockerarter utan då var det bara att äta allt som bjöds.

Nu efter 1½ år flyter det på riktigt bra.

Ha det bra ni som läser detta  

 
 
BP

BP

21 februari 2018 20:06

Du borde skämmas en aning att du missköter bloggen som du gör;-) Sedan undrar jag ju om tikar inte kommer in i klimakteriet. För i den åldern borde det väl vara lite sent att "bli med barn". Denna fråga ställs av en äkta asfaltbonde som du förstår;-)
Din mat såg jättegod ut, även om jag bara lyckades identifiera två sparrisar och räkor. Klapp på axeln för att du gör så bra ifrån dig! Äter Jacob samma mat? Hoppas det! För jag brukar alltid säga att mat för diabetiker borde alla äta.
Ha det bra du också! Hälsa Jacob!

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

23 februari 2018 08:58

Härligt att se ett livstecken från Er-Önskar en fin helg.

Monica och Jacob

24 februari 2018 04:59

Detsamma :)

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

24 februari 2018 16:01

Håller tummarna att det går bra med Ebba! Bångstyriga vovvar hos er! Din mat se väldigt god ut, nyttig mat för många fler än diabetiker! Skönt att det flyter på nu så att du slipper fundera så mycket!
Nu fick vi vinter med lite snö och mer kyla än jag önskar mig! Det är ju betydligt ljusare nu så våren är kanske på ingång. Ska bli skönt att slippa tjocka tunga kläder!
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards