Direktlänk till inlägg 29 november 2018

Veterinärbesök

Av Monica och Jacob - 29 november 2018 13:59

Äntligen har vi hittat en veterinär vi haft förut och som har 30 år som veterinär på nacken, att han sedan gör hembesök gör ju inte saken sämre.

Det var riktigt trevligt att slippa sitta och vänta i ett litet rum och att tid fanns för alla frågor man har och lite till, det var inte sista gången behöver man inte rtg mm går detta lika bra.

Eftersom jag efter alla år som hundägare har svårt när man talar till mej som om jag vore en idiot och Sture eller Gösta skulle vara första hunden så känns det riktigt skönt.

Mindre skönt är detta digitala samhälle, var ute i god tid för att slippa köa på apoteket och vad fan händer jo datan ligger nere så man kan inte tillhandahålla medicin, man gör ju inte vågen direkt och det är inte första gången det händer.

Sårbarheten i dagens samhälle är skrämmande och för att vara på den säkra sidan får man ha ett eget litet apotek hemma då uppstår bara problemet när man får ny medicin.

Köpte två kärvar till småfåglarna vad hade jag för detta ingenting tänkte mest på gulsparvarna men dom håller sej på marken här.

Hade inte kameran med mej när vi var ut, synd fullmånen var så stor och fin.

Här hemma låg den nedanför trädgränsen tyvärr och kameran fokuserade på grenarna ja man kan inte lyckas jämt men bilden blev fin.

Ha en skön helg   

 
 
BP

BP

29 november 2018 21:26

Här har jag lärt mig nått nytt igen, nämligen att veterinärer gör husbesök. Det visste jag inte. Väldigt bekvämt!

Visst är vi bortskämda men samtidigt sårbara i vårt digitala samhälle. Läs Lars Wilderängs bok "Stjärnklart", den boken kommer du gilla.

Sista bilden du tog är absolut magnifik. Bra jobbat där!

Svar på din kommentar hos mig: Använd Google translate. Det funkar. Remsorna i soppan var faktiskt pannkakor. Första gången jag gjorde pannkakor. Gillar dom inte med sylt och grädde. Soppan var en vanlig buljong. Man kan göra soppan med kött eller korv och/eller bara grönsaker

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

2 december 2018 13:13

Så mysiga de är, Sture och Gösta!Tar sig visst en liten lur.
Fina naturbilder! Den med fullmånen är intressant, lite av mystik över den.
Har varit på två förberedande besök inför örnsynen. Operation i januari om jag har tur. Inte kul att gå och vänta.
Trevlig 1:a Advent!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards