Direktlänk till inlägg 26 mars 2019

Snart barmark

Av Monica och Jacob - 26 mars 2019 08:27

Nu är broddarna avtagna skönt, finns bara is på ett ställe och det är vid sista hålet på golfbanan där är det fortfarande skridskois.

Konstigt ingen fågelsång på morgonen längre helt tyst lite domedagsstämning råder, det enda som kommit till här är mobilmasten och vi som bor här tror att småfåglarna flyr den.

Tranorna har i alla fall mellanlandat här i år också det är ett himla liv på dom när man är ute på morgonrundan.

Första gången jag sett en koltrast äta av talgbollarna dom brukar hålla sej till äpplen.

Mitt citrusträd som jag fick i födelsedagspresent av grannarna 2016 ger frukt i år som är mycket större än den som fanns när den var nyköpt.

Hoppas dessa är sötare.

Trockenbeerenauslese köpte Jacob undrar om det är värt pengarna vi får väl provsmaka blir väl inte mycket mer eftersom det bara är 18,7 cl i flaskan.

Årets första långbenta insekt på utsidan sav köksfönstret.

Buketter köper jag alltid på Lidl billiga och står dubbelt så länge som ICA o Coops undrar varför.

Börjar bli lik min mor vad det gäller blommor inne vill gärna ha några blommande exemplar att vila ögonen på.

Mini chrysanthemumen kunde jag bara inte motstå så söta,

Det var allt för idag, har lite funderingar men då blir det bara gnäll så dom hoppar vi över. 

Ha det bra   

 
 
BP

BP

26 mars 2019 20:41

Visst är det underbart med barmark. Har också plockat undan mina Icebugs. Hoppas det dröjer innan man får sätta på dom igen.
Tranor i Berga, jätteskojigt ju. Undrar vart dom var på väg. Till Hornborgasjön, där de landade idag läste jag.
Underbara bilder på fåglarna, speciellt den färgglada saken i andra fågelbilden.
Har inte sett "Daddy long legs" än, men väl två små flugor. Fågelsång som väcker mig kan jag iofs vara utan, men då och då hörs de, mest under eftermiddagen konstigt nog, och då inte från innergården utan från skogen vid parkeringen. Nytt för oss.
Du är ju otroligt duktig vad gäller blommor. Det är inte jag, med undantag för min novemberkaktus. Å den trivs till synes med vanvård och tackar med att blomma två gånger per år.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

27 mars 2019 09:46

Ögongodis med dina vackra bilder av blommor och fåglar. Skönt att ni har barmark nu och kan lägga undan broddarna som kan få en välförtjänt vila nu en lång tid framåt.
Om två veckor reser vi till Holland några dagar för att se på tulpaner. Det blir skönt att få ett avbrott i vardagen efter allt ögonstrul.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

29 mars 2019 12:47

Våren är på väg 😊 Jag vill också ha nåt blommande hemma. Vilket häftigt citrusträd. Önskar Er en fin helg

Monica och Jacob

30 mars 2019 05:23

Detsamma :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards