Direktlänk till inlägg 30 januari 2020

3 gånger elände

Av Monica och Jacob - 30 januari 2020 09:54

I går morse in akut igen till Danderyd.

Vilken tur för gnällspiken Jihde att han inte som mej har två potentiellt dödliga sjukdomar HAHA
Första natten på 3 veckor utan andnöd, HÄRLIGT.
Man är ju inte direkt stor i korken där man sitter och kippar efter luft, tur man är prio 1 i akutsjukvården

Känner mej totalt lurad av djursjukvården, knölen sprider sej ju inte in till dom inre organen hade jag vetat det hade jag nog tacklat problemet på ett annat sätt.
Han är så pigg fortfarande så det här kommer inte att bli roligt.

Tur man har en gubbe som kan pigga upp en mellan varven.

Som om det inte räckte med allt detta ringer man från Tibble och nu har Mor fått morfin så snart lämnar hon detta liv enligt sjuksystern, tur jag mår bättre idag för det blir en tung resa till Täby.

USCH ja det är mycket nu.

Ha det bra   





 
 
BP

BP

30 januari 2020 20:36

Ja, inte är det roligt att hamna på akuten igen, men den här gången verkar de till och med ha hittat "mirakelmedicinen". Så skönt att du kunde sova utan andnöd, hoppas det fortsätter så. Är dubbelt glad, då du nog för första (kanske andra) gången har nåt positivt att säga om sjukvården;-)
Det där med Gösta är helt otroligt - konstigt alltså. Man ser ju hur otroligt stor tumören blivit och hur den växer som bara den. Men då den inte verkar sprida sig till de inre organen skulle jag nog överväga en "second" eller om det är en "third opinion". Det kanske går ändå att avlägsna den...
Inte roligt alls med din mor heller. Nu har du ju inte haft de varmaste känslorna för henne de senaste åren, men hon här ju ändå din mamma. Hoppas bara att det går fort, för i den åldern ska man inte behöva lida eller bli till en grönsak och hållas vid liv på konstgjort sätt.
Ger dig många styrkekramar.

PS. Tack Jacob för din helt klockrena kommentar:-) DS.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
BP

BP

31 januari 2020 16:32

Ledsen och jag beklagar sorgen. Ger dig många styrkekramar för dem lär du behöva för att bearbeta de som har varit och allt det praktiska som måste orkas med.
Hoppas du får hjälp och stöd av Jacob. Kram!

http://bp-computerart.com

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

1 februari 2020 07:49

Men oj vad de händer här. Stackare, men tur sjukvården finns o kan hjälpa. (måste läsa lite hos dig för att förstå vad du drabbats av)
Stackars vovven, ser inte bra ut de där. Min fick bjuvknölar (tror de heter så) för något år sedan, en var elak men de fick bort allt o hon har inget fått åter.
Kul att vara tillbaka i bloggvärlden, nu ska jag läsa ifatt lite här hos dig.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

 
violen

violen

1 februari 2020 10:15

Jag förstår av BPs kommentar att din mor har avlidit. Jag beklagar sorgen och förstår att du har blandade känslor nu när era relationer har fått ett definitivt slut. Hoppas du orkar ta dig igenom detta också!
Stor kram till er alla!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

6 februari 2020 15:16

Kramar.Phia

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards