Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Vilken cirkus

Av Monica och Jacob - 28 mars 2020 14:17

Hur ska detta sluta, någon bestämde att årets säsongsinfluensa var mer dödlig än dom vi haft tidigare.

Små och medelstora företag går omkull och dom stora permiterar, det ekonomiska eländet kommer att ta årtionden att hämta upp och sjukvården lär inte bli bättre.

Känner mej faktiskt riktigt orolig och tror att den ekonomiska cirkusen kommer att kosta betydligt  fler liv än Coronan.

Skulle kolla stämbanden men som synes kommer det att ta tid och detta var före Corona får nog lägga på ett halvår till.

Klyftigt att parkera så att man inte tar sej ut, undrar om jultomten kom med körkortet där, det finns faktiskt plats på gatan så man behöver inte stå på detta vis.

En pizza med lite extra allt förgyller i alla fall tillvaron.

Sture tycker det är skönt med ett eget rum där han slipper terroristen.

Dom trivs ihop i alla fall och Svante blir bara större och större för varje dag men någon Gösta är han ju inte.

Skönt att dom är så olika.

Det var allt vi har haft en ganska lugn vecka så jag har inte så mycket att skriva om.

Ha det bra  


 
 
violen

violen

28 mars 2020 15:28

Ja, ute i världen är det rena snurren men hemmavid är det nästan stiltje. Man är ju ovan vid ha begränsningar i sin livsföring men det går ju det också. Vi var ute och handlade före kl 8 igår och då var det nästan folktomt hos Ica. Vi fick det vi skulle ha förutom torrjäst. Mitt sår börjar se bra ut, har varit på omläggning 11 gånger hittills. Tur att det finns högkostnadsskydd!
Hoppas det är bra hos er och att Corona håller sig borta. Fina bilder på vovvarna, Svante ser ut att växa till sig bra.
Ha det bra! Kram!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

28 mars 2020 17:35

Nu är det nya Coronaviruset ju aningen värre än en vanlig säsongsinfluensa. Situationen i USA, Spanien och Italien är ju fruktansvärt. Hittills tycker jag att Sverige har agerat helt rätt, men man vet ju aldrig bättre än efteråt med facit i hand. Då får alla besserwissers sina "15 minutes of fame".
Här är det nästan spöklikt öde, till och med på innergården.
Håller helt med dig att följderna av Corona kommer vara minst lika allvarliga som självaste pandemin. Men en (klen) tröst är nog att alla länder i västvärlden, åtminstone dom i Europa kommer att sitta i samma båt. Nej, jag är ingen domedagsprofet, bara realist.

PS. Man kan faktiskt klicka hem dryck från Systembolaget och få hemleverans. Min lokala ICA levererar också till dörren, men är nog den enda i sitt slag som jag har förstått det. Det gäller alltså "riktiga" varor/mat, inte bara dom som finns i online butiken. Mejlade en shoppinglista i torsdags, och igår eftermiddag kom allt och levererades. Åsså lärde jag mig swish på köpet;-) DS.

http://bp-computerart.com

 
BP

BP

28 mars 2020 17:47

Det verkar som om din blogg har drabbats av viruset;-) Den vill nämligen inte "acceptera" min tidigare kommentar, åtminstone inte synligt för mig. Den brukar ju säga att kommentaren är sparad och kommer att visas efter ditt godkännande".
Så antingen får du totalt fyra eller fem identiska kommentarer av mig, eller bara den här eller ingen alls;-)

http://bp-computerart.com

 
Lillian

Lillian

29 mars 2020 22:08

he he tror de fleste voksne hunder liker et sted de er skånet for terrorister. Men tiden de er så går så alt for fort. Det er bare å nyte de små øyeblikkene de ligger til lading.

http://sognafaret.blogspot.com

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

31 mars 2020 15:14

Oj de var en hiskelig väntetid, 23 veckor. Här är de ganska lugnt en så länge. Jag vet inte hur pass de ställt in saker som inte är livsviktiga på sjukhuset. Hoppas du inte har allt för ont av det och hoppas de här lättar snart. Skönt hundarna funkar ihop. De små de växer fort. En granne lite längre bort hämtade en liten schäfervalp förr veckan. De är så söta när de e små med sina hängande öron <3 .
Vilken tur Sture har ett eget rum han kan vara i när han vill ha lugn o ro. De e lyx ju.
Nästa vecka fyller min tjej 12 år. Då blir de något extra gott ben :)
och massa kärlek, kärlek får hon varje dag och ger tillbaka till oss lika mycket. Folk som inte kan fordon eller parkera fordon finns de gott om :)
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards