Direktlänk till inlägg 26 augusti 2021

Ibland har man tur

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2021 14:40

Ja vad säger man om folktandvården, själv klarade jag mej från dom med blotta förskräckelsen.

Fick ont i en tandficka dom tog en rtg bild och sedan sa hon den drar vi ut fattade nada.

Flydde där ifrån som tur var fick jag tag på min tandläkare som hade semester så nu är det onda borta och tanden sitter kvar.

Ja man undrar hur många som blir felbehandlade.


För att inte behöva personal i receptionen skaffar man datorer som många äldre inte fattar sej på SKÄMS Landstinget.


Nu är jag ganska trött på dessa Burka-Light men på Danderyd kommer man nog inte förbi väktare vid ingången utan.

För att inte tala om boskapsfållorna utanför akuten när ska detta ta slut tro.

Något som gladde mej var att jag äntligen hittade parkeringsautomaten som tar mynt SNYGGT Danderyd

Även Sture har varit till doktorn, hittade en liten knöl på nosen som jag inte gillade, iväg till veterinären som tog en biopsi och vi fick tid för att ta bort den.

Ibland har man tur dagen innan operation hade den försvunnit och det var bara en sårskorpa kvar, där sparade man några tusen.

Har fått en hyresgäst (Korsspindelhona) som jag inte uppskattar eftersom det kryper lite i mej när jag ser spindlar men dom ska ju leva dom med och är ju nyttodjur.

Hon bor i en ampel som inte ska in för vintern så hon får vara kvar.


Det är mörkt när jag går upp men efter en kopp kaffe och lite tidningsläsande är det ljust på morgonpromisen än så länge.



Ha det bra till nästa gång   

 

  

 

 

 
 
BP

BP

26 augusti 2021 20:13

Vilken himla snygg selfie! Senaste selfien där du hade svullnat upp runt ögonen var inte hälften så fin. Å munskyddet var snyggt det med - annorlunda. Har frågat mig många gånger varför man inte gör en modeaccessoar av munskydden som man gör i andra länder.

Har samma erfarenhet som du vad gäller att dra ut en tand. Jag bara vägrar så länge den inte är infekterad får den sitta kvar här med.

Vilken tur att knölen på Sture försvann bara sådär. Undrar vad det var för nåt...

Den där spindeln är giftig, men det vet du väl;-) Så länge den inte ger sig på dig eller Jacob är det ju ingen fara. Men man är vettskrämd för spindlar, så spindeln har tur att den bor hos dig;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Jacob

27 augusti 2021 08:58

Vissa spindelhonor äter upp sin partner. Det har jag gudskelov inte råkat ut för ännu :)

Monica och Jacob

27 augusti 2021 10:09

HAHAHA

 
violen

violen

27 augusti 2021 15:01

Tur att både du och Sture slapp undan onödig behandling! Man får vara på alerten också inom vården och inte bara acceptera behandlingsförslagen. Vi har haft ganska många spindlar här genom åren men just nu tror jag att de har flyttat över till grannhuset. Min entusiasm över allt regn har avtagit markant de senaste dagarna, det är så grått och tråkigt.
Ha det gott och var rädd om dig!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards