Direktlänk till inlägg 23 december 2022

God Jul

Av Monica och Jacob - 23 december 2022 13:19

Snart har ett år till gått dom senaste tre åren har jag fått uppleva saker som jag aldrig trodde jag skulle få vara med om.

Först Cirkus Corona och nu är vi snart i krig med Ryssland och någon idiot har sålt ut vår elförsörjning hur har det kunnat bli så ?

Man är glad att man växte upp under Flower Power eran då allt var kärlek.


Om man inte ser sej för går det så här en isfläck utanför Willys fick mej på fall men fort gick det att komma upp och jag hoppades ingen såg det :)


När vi var vid graven i november såg jag att Pelargonerna fortfarande levde och passade på att gräva upp dom och tog hem dom. 

Nu har den vita börjat blomma.

Svenska spels Julkalender gillar jag en dags skrap kvar och jag har vunnit 250 kronor det blir 100 kronor i vinst om man räknar bort kalenderpriset.


I år har vi gått Bananas med julklappar man måste ju ha lite trevligt i allt elände.


Fåglarna har fått kärvar något som Gulsparvarna uppskattar.


Nu har det kommit lite snö men i går var gatan ren och halkfri.


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR   

 

 

 
 
BP

BP

23 december 2022 17:39

God Jul till dig och Jacob också. Å ni verkar ha varit extra snälla i år med tanke på alla fina klappar som väntar på er;-) Gissar att flaskorna innehåller flytande föda mest till Jacob;-)

Vilken himla tur du hade att det "bara" blev blodvite när du ramlade. Med din "tur" de senaste åren hade det kunnat varit betydligt värre. Puuuhhhh

Din fågelrestaurang verkar vara väldigt poppis, kul! Visst var det fint med plusgrader och snöfria vägar. 5,6 minusgrader just nu, snorhalt och ett minilager med pudersnö. Okej då, det är ju jul så;.)

http://https://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

24 december 2022 09:38

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Det är inte precis ljusa framtidsutsikter men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Här har vi ingen gran, inga julklappar och ingen julskinka. Ändå är det jul!
Var rädd om dig! Stor julkram!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards