Alla inlägg den 4 april 2024

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband.

Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då har jag tid att fixa nytt.

Så jävla lågt Telia i och för sig väntar jag mej vad som helst av detta skitföretag men inte det här riktigt lågt.

Tur att jag inte alls är beroende av internet, betalar räkningar med privatgiro och skickar inte efter något på nätet eftersom jag vägrar Bank ID.

Man får se det från den ljusa sida man slipper vänta på sena fakturor och prata med oförskämda medarbetare som behandlar en som om man vore en idiot. 

Man ifrågasätter även min intelligens när man påstår att det digitala funkar bättre än kopparnätet, till saken hör att jag på mitt ADSL moden haft 2 avbrott sedan 2006 även fasta telefonen har funkat hela tiden även vid strömavbrottet som varade i 1½ dygn.

Så man kan behålla sitt skitsnack, ALDRIG mer TELIA som från början var ett bra företag öppnade mitt första abonnemang för 55 år sedan då var det klass på dom.


Här blev det inte så mycket snö som man hotat med, men det som kom var onödigt och inte bra för den växtlighet som tittat upp blir nog inga jordgubbar i år heller förra året blev det bara en portion.




I går var det snorhalt på gatan igen.


Bilen står kvar och småglinen eldar i den varje natt, i landet absurdum är det svårt att få bort en bil som ingen vill kännas vid.

Vi har haft sönderslagna och utbrända bilar på vändplan här och det är nästan lögn i helvete att få någon att ta bort dom.


Tog några år men nu har min bil gått 10.000 mil.


Tycker dom ser små ut fåren i hagen, riktigt trevliga är dom 




Hon var inte vacker Påskkärringen men det är trevligt att några bryr sej om handelsboden och fattighuset som ligger mitt emot och att ingen är där och kladdar eller eldar.

 

Vovvarna mår bra och älskar att det kom mer snö.

Ha det bra  

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards