Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Mer snö på G

Av Monica och Jacob - 26 januari 2010 05:40

Sitter och funderar på att besöka banken,men man drar sej för det sist stack dom ett papper under näsan på mej där jag skulle på heder och samvete intyga att det inte var penningtvätt jag sysslade med. Va f-n tror dom om jag nu skaffat mej en förmögenhet på att vara bordellmamma, spränga bankboxar eller rycka gråben på handväskan skulle jag då vara ärlig och tala om det för banken. Finansinspektionen lever i fablernas värld, man kände sej verkligen misstänkliggjord. Inte nog med det, sedan ska dom jävlarna ha betalt för att räkna pengarna så att beloppet stämmer ofattbart att svensken finner sej i allt detta. Lugnare att investera i ett kassaskåp tror jag, hörde det sista på inbrottsfronten här i Ö-Åker man hade sprayat hundarna som var i huset med tårgas.


I dag var det kallt igen -17, nu har nog den sista lilla öppningen med vatten fryst nere vid viken. Och i morgon ska det bli snöstorm med blötsnö hur roligt är det, får ge snöslungan Jacob lite fuel i dag tror jag        

Några som uppskattar att man kommer,i går var svanarna uppe på land också men dom har man respekt för och håller sej på avstånd.

   

Matar man änder eller schäfer tro. 

Måste gå en holmgång med Telia, har fått fel på e-mailen och som vanligt ska man väl få höra att dom inte har något fel utan felet ligger hos oss.


  

Vem törs skaffa höns  


Ha en bra dag  

  



 
 
Ingen bild

Siv

26 januari 2010 07:10

Ja du dessa banker:-(
Söta husdjur ni har;-)
Ha det/Kramen

 
Mija

Mija

26 januari 2010 08:07

Hela Sverige är ur led känns det som...
Ibland blir jag så less på banker, myndigheter, vårdcentraler och annat som läggs ner, flyttar om, ändrar på fungerande rutiner eller tar skyhöga belopp för tjänster. Vad är det som händer??! :-/

/Mija

http://assar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Snuffsan

26 januari 2010 09:19

Det blir inga höns här inte, HUWA;-)

 
Flanören...

Flanören...

26 januari 2010 10:22

Det är inget annat att vänta för er, ni bor ju inte långt från Sibirien!
Det ska tydligen slå mot hela landet.
Då kommer kaosrapporteringen att stå som metspön i backen på alla TV-kanaler och kvällstidningarna förbrukar trycksvärta.

Alltid lika överraskade.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

26 januari 2010 11:48

Ett sånt papper har aldrig jag fått som tur är!! Ibland undrar man ju om det är Sverige man lever i...?

Haha. Klart voffsingen passar på när det vankas mat..

Lycka till med Telia. Först ska du ju sitta i telefonkö ett bra tag :-(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Telia Kundservice

Telia Kundservice

26 januari 2010 16:07

Hej!
Jag ber om ursäkt för att e-posten inte fungerar för dig. Du kan själv kolla så den är rätt inställd i din e-postklient på http://www.telia.se/epostinstallningar

Har du någon annan undran eller vill ha hjälp med att ställa in din e-post är du välkommen att kontakta mig via formuläret nedan.

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänliga hälsningar
Daniel Leuschner, Telia Kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

 
Ingen bild

Monica

26 januari 2010 16:16

Tack men det är fixat, det var fel på er server fler än vi hade klagat. Blev riktigt trevligt bemött, men konstigt att inte teknikerna märker serverfelen och påtalar dom för kundtjänst som sitter och har kontakt med kunden.
Ha det.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

26 januari 2010 17:06

VA! finns det nån som har pengar att SÄTTA IN;-) På mitt konto bara minskar det...också en sorts pengatvätt, suck;-)
Men DEN är inte straffbar.
Rycka gråben -hahaha! du har så roliga uttryck är det månne en yrkes-skada*. Först trodde jag du menade plocka en vargpäls eller nåt i den stilen -hahaha! Sen tänkte jag av någon mystisk anledning...Mona Sahlin;-)
Kassaskåp? Aha du menar kylskåpet där man har sina övriga tillgångar. Ja va smart, proppa in stålarna i en gammal sillburk, tänk va överraskad man ska bli när man tänker ta en sillbit till ägget.
Ps vet du om det finns gasmasker till hundar?

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

26 januari 2010 19:37

Haha jag har också hållt på att glömma trosskyddet ett antal gånger men som dom säger, så syns det ju lite bättre på vitt.
Än är det lugnt här utanför. Inga förirrade hanhundar än ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

26 januari 2010 20:53

Jag får in mkt Euro från kryssningsturisterna som jag går ner till Forex för att växla men man blir ju utfrågad så man skäms och känner sig som en växryckare. Personalen gör ju bara sitt jobb men vilken jävla regel av Finansinpekt. Tycker dom kränker oss kunder .Ha ha vilken söt höna. Inte som mina direkt .
Puss

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Phia

26 januari 2010 22:45

Tjolahopp på Torpet,,,kikade in innan sovdags,See u

 
Ingen bild

Yvonne

26 januari 2010 23:40

Dom trodde väl att du börjat din nya kariär inom Los pensios.Pengatvätt.ha ha
Ja det kan behövas om man ska ha råd att bli pensionär,
Kramen

 
Ingen bild

JJ

27 januari 2010 07:22

Banker TVI

 
Ingen bild

Monica

27 januari 2010 07:41

Nä det verkar ju vara mer som Yngve hihi jag kan förstå att du blir behandlad som väskryckare. Men hela skiten bottnar ju i ett EU direktiv som vanligt ett av många flummerier som kommer därifrån. Det verkar som om dom inte har något annat att göra än att jävlas med vanligt folk;-(
PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards