Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Juvertumör

Av Monica och Jacob - 3 februari 2010 10:42

Ja det var en juvertumör, vilket laddat ord alla tumörer är ju inte elakartade.  Nästa tisdag ska vi ta bort den eftersom den sitter så att ingen bröstvävnad behöver tas bort och såret bli inte mycket större än efter en biopsi. Sedan blir det att vänta så där en 10 dagar på svar,synd att man inte kan få det på en gång. Underbar är hon att ha med sej till veterinären, lugn och sansad inget gnäll och pip vid blodprovstagningen som hennes halvbror som man får packa ihop och tvångshålla typiskt manligt  Eller kanske inte Zeus älskade att gå till veterinären och få all uppmärksamhet, enda gångerna han morrade var när man skulle känna på prostatan vilket jag har lite förståelse för faktiskt. Nog om detta blodproverna såg i alla fall bra ut   så det är en bra början i alla fall. Ja nu är det bara att vänta och se, tack för all tummhållning den kan onekligen behövas nu.

  

Nystucken a 1780kr (värt vart enda öre) och söt.Själva op blir nog billigare när självrisken är betald, sedan har vi 900 i självriskrabatt per hund tack vare att dom varit så friska.Det blir 1200 istället för 2100, vem påstår att schäfer är en sjuk ras, inte våra hemsnickerier   i alla fall  .

  

Dax att byta ut skylten med varning för hund, den här är nog mer avskräckande i dagens läge.

Ha en bra dag  



 
 
Ingen bild

Snuffsan

3 februari 2010 11:20

Klart den inte är elakartad, eller hur.

 
Ingen bild

Siv

3 februari 2010 11:33

Klart den är snäll tumören och att allt går bra, något annat finns inte i mitt huvud;-)
Stor kram till er allihop

 
Sussi

Sussi

3 februari 2010 11:42

Hoppas verkligen tumören är godartad nu. Fortsätter hålla både tummar och tår!!
Usch ja, den där väntan.. Varje gång det ringer så tror man att det ska vara veterinären.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Phia

3 februari 2010 16:04

Nu har jag bestämt att den är godartad!!!Kram

 
oldmolly

oldmolly

3 februari 2010 17:15

Tumär är inte det samma som cancer, kom ihåg det. En vanlig vårta är också en tumör.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

3 februari 2010 18:34

Jag ska hälsa Signe det Phia.
Ha en trevlig kväll;-)

 
Sussi

Sussi

3 februari 2010 20:11

Sv. Jag brukar inte heller drömma ofta! Eller jag kommer i alla fall inte ihåg att jag drömmer men den här drömmen har etsat sig fast. Enligt ett drömlexicon kan man sammanfatta min dröm till Jag är orolig och frustrerad över nåt, är arg och tycker att jag inte får gehör.. Inte undra på att jag är arg då hihi

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

3 februari 2010 20:27

Visst är det ett laddat ord, tumör, men betyder egentligen svulst eller knöl - inte cancer. Men man skrämmer upp sig själv och fasar för det värsta tänkbara, jag vet. Men här hålls tummar och tassar sörrö, så det är ingen fara på taket ;)
Bra skylt! Avskräcker säkert lite mer nu för tiden.

Har haft svårt att komma in på din och andra bloggar av samma sort, ett par dagar. Min blogg och resten av bloggtown är helt svart sedan igår kväll *svär*. Ska snart byta till Wordpress ;)
Ha det gott! KRAM :)

http://www.rottisweb.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

3 februari 2010 20:38

Så bra att det inte var elakt! Hundar är ofta märkvärdigt tåliga hos vetten, katter är svårare;-)
Vilken superhäftig skylt, undrar vilka konsekvenser en sådan skulle föra med sig, det finns gott om humorlösa pers;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

4 februari 2010 00:24

Håller tummarna i solen för att allt går väl för fina Signe. Blogtown ligger nere sedan länge :(. tar nog ett tag innan jag masar mig till en dator men jag täner på Er.

Varm kram

 
Ingen bild

Yvonne

4 februari 2010 00:30

ohh,vansinnigt söta söta Zigne,ja så hade hon fått heta i fall hon bott här,Håller allt som går att hålla.
Fan vilken häftig skylt.I like,vill haaa. ha ha
Kram på dig

 
Ingen bild

Draken

4 februari 2010 04:18

Kraam!

 
Ingen bild

Monica

4 februari 2010 05:10

Nej vi målar inte fan på väggen, det är säkert en ofarlig rackare.
Blir nog ingen blogg idag, småbarnen leker med nätet så man kommer inte in på dom sidor man vill. Blogtown har dom släckt ner helt, tur att det inte är el,tele eller något annat viktigt dom gett sej på.
Hu vad sårbara vi är;-(

 
Ingen bild

JJ

4 februari 2010 06:59

Klart den är snäll;-)

 
Ingen bild

Malin, Pipi & Moa

4 februari 2010 12:15

Här hålls allt vad tummar & tassar heter för en godartad!
det är det givetvis! Vad skulle det annars vara!?

Stor kram till er alla på torpet

 
Ingen bild

Gisse & Sigvard

4 februari 2010 18:40

Neeeeeeeeeej...
Blir såå ledsen när jag läste om juvertumör på Signe. Samma som min Bonnie fick. Håller tummarna och tassar att det inte är elakartat. Sigvard vill träffa syster och " mormor " snart.
Tänker på er

 
Ingen bild

Monica

6 februari 2010 18:00

Så fort Signe hämtat sej ska Sigvard få på moppo av henne igen;-) Hör av mej när allt lugnat ner sej.
KRAMEN;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards