Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Fyllborg

Av Monica och Jacob - 30 april 2010 05:54

Valborgsmässoafton ja, har på senare år tagits över av kidsen om ni bara visste vad elände man sett en sådan här dag.Jag undrar vad som skulle ha hänt om man kommit hem till sina föräldrar och var dyngrak, ja inte fan hade man fått beröm i alla fall.

I morse var fiskmåsarna inte här dom hade väl ätit upp allt vad fågelungar heter, grannens koltrastungar blev också mat +några ungar nere i hagen. Dom måste ju sitta och passa för så fort ungarna kläcks är dom här och skränar, jag vet ju inte säkert om det är dom men någon var det som slitit ur innanmätet på boet som låg en bit ifrån. Synd är det för nu sitter inte hanarna och sjunger vackert längre, helt tyst blev det på den fronten  

  

Tyvärr kan inte vakande ögat vara öppet jämt.

Signes   knölar håller sej borta men jag är lite bekymrad över att hon är så smal, men som sagt pigg är hon och äter som en häst gör hon. Veterinärens ord ekar i öronen att tumörerna tar mycket näring och att det kan vara därför som hon sätter i sej men magrar av i alla fall. Ja vem vet som sagt hon lider inte eftersom hon till skillnad från oss människor inte vet att hon har en dödlig sjukdom.

Nog med elände, hon hänger nog med ett bra tag till.

Ha en skön Valborgsmässoafton och ta det lugnt det är en dag i morgon också  

 
 
Ingen bild

Siv

30 april 2010 06:59

Nog värsta dagen på året, massa elände kommer in hu säger jag. En sådan här natt ska man vara ledig eller hur.
Ha det/kram o nattinatti

 
Marilyn

Marilyn

30 april 2010 08:22

Gomorron gumman… Ska du skrämma slag på mig nu eller? Mor min har nämligen fibromyalgi och hon lever dagligen på värktabletter, usch ja, låter inget vidare. Men om jag tänker efter så har jag på sistone haft en hel del värk som bara dykt upp både här och där och varför? Som imorse, då jag helt plötsligt fick jätteont på baksidan av högra benet. Jag menar, ska man inte klara av att gå en sträcka med hunden utan börja halta halvägs hem, hm. Men hur vet man att värken beror på just det då? Och hur kollar man att det är det? Har du fibros? En sak till. När det är riktigt kallt ute så får jag oftast skita ont i händerna, lederna azzå och måste ha vantar så också mössa annars får jag en hemsk huvudvärk som sen håller i sig i flera dagar i sträck. Nog om mig nu och alla hemska krämpor… Jo, kan tänka mig att det kommer bli livat här i kväll/natt. Bäst och försöka få lite blund i ögonen under dagen då man kanske inte får sova inatt igen, suck. Tycker fortfarande att det är så tråkigt att dom små fjunbebberna är borta, snyft. Kan tänka mig att det känns jobbigt för er alla just nu. Väntan är nog det värsta som finns. Och denna väntan gör mer ont då man vet, vad som komma ska, stackare. Kramar nu om i massor och önskar er alla en fin fredag och Valborg!

Bamsekramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Sussi

Sussi

30 april 2010 09:11

Jag hade en sån resa en sista april för många år sen. Jag drack lite för mycket, ramlade och slog ut lite av framtänderna..
Mina föräldrar var måttligt glada kan jag säga! Jag själv är så här i efterhand väldigt glad att det inte gick värre..

Skönt att Signe inte verkar må dåligt och att hon äter.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

30 april 2010 10:07

Nä, snarare åkt på en propp. I alla fall bildlikt talat ;)
Skönt att höra att Signe hänger med och verkar må ok. Vi fortsätter hålla tummar och tassar att ni får ha kvar henne länge till.
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Yvonne

30 april 2010 12:08

Ha en trevlig valborg
Kramen

 
Ingen bild

Lotta

30 april 2010 13:13

Skönt att komma in här igen och se att Signegumman mår bra :)
Har missat massor i mina favvobloggar nu, men får ta igen lite i taget nu :)
Ha en skön Valborg!
KRAAAAAAM!!!

 
Rantamor - På Näthinnan

Rantamor - På Näthinnan

30 april 2010 13:59

Ja det var himlans synd på dina fågelungar...och inga föräldrar som sitter å sjunger.
Monica jag tycker att den här helgen kan du väl sjunga och din man sitta på äggena....eller nån fotboll....eller tja du vet.

Ha d gott, ja du det är nog många sura fyllor ikväll hoppas bara att dom inte gör något dom ångrar imorron.
Jag å gubben ska nog ta å knäcka en flaska rött å mysa på ryamattan...isaknad av det dyra renskinnet...men d va snyggt...men dyrt.

http://rantamor.blogspot.com

 
Ingen bild

Draken 0 Tott

30 april 2010 17:20

En riktigt go fyllborg på er!
Totte o jag ska beskåda hela natten.....blir kul
så länge det blir på håll.
KRAM

 
Ingen bild

Monica

30 april 2010 18:25

Man skulle åka in så vi kunde köra lite skydd, gratis figgar har man ju inte varje dag hihi
Kram;-)

 
Ingen bild

JJ

30 april 2010 18:28

Ha en skön Valborgsmässoafton;-)

 
Glimz

Glimz

30 april 2010 18:40

Tycker inte riktigt om det där elaka med naturens gång *mutter* Kan man inte sätta ett litet tak över, så att inte fienden kommer åt dem... Gött att Signe mår så bra som hon gör ändå, det är jobbigt att ha en hund som är äldre, det är sååå mycket kärlek som finns! Usch, jag vill inte tänka tanken att det tar slut en dag..... Nä, nu till något lite roligare :D En härlig Valborg önskar jag dig o din familj med 4fotingar :)
Kram!

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

30 april 2010 20:47

Skönt för er att vara hemma och fira Valborg i lugn och ro (om jag fattat rätt) Fattar inte vad föräldrar tänker på som inte har koll på sina telningar...hm hade man det?;-) Det gick bra i allafall, det får man kanske tacka försynen för men också något lite värderingar hemifrån...kanske.
Ge Signe en rå äggula om dan, nyvärpt från Dal, nässelpulver och A-fil är också nyttigheter. Man kan inte helt förlita sig på hundmaten. Trevlig afton!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Phia

30 april 2010 21:27

Idag har vi varit på min mans dotters mösspåsättning(..konstigt ord inte råttavel),,trevligt att se,,hoppas att kvällen för alla De ungdomarna blir lika bra,,Kram

 
Ingen bild

Susan

1 maj 2010 01:39

Regnet la lock på ungdomarnas fyllefest utomhus och det var lugnt i gammla stan.Fick bara nobba fulla + 50 gäster som inte insåg att det var dax att åka hem. Fin bild på ett öga. Inte roligt när dom magrar av men jag hoppas hon får hänga med många år till. Dom är ju bra tåliga våra 4-benta.
Puss

 
Sussi

Sussi

1 maj 2010 14:53

Så rätt, Så rätt!! Visst blev det lite fylla för mig också och det får man lida för idag. Man mår ju inte precis bra dan efter..
Men tänderna är i behåll i alla fall ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
oldmollylly

oldmollylly

1 maj 2010 20:24

Usch ja, jag har skådat trutar slita sönder en liten dunig ejderunge levande. Ingen naturupplevelse man minns med glädje.
Hur gammal är Signe?

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

1 maj 2010 20:34

Du har 100% rätt, det var verkligen ett fyllborg! Fy för min lede, det var INTE roligt här i natt. Som det har skrikits här i bostadsområdet *grinig*
Det är fläckfritt här hemma nu :) Skulle nog kunna äta middagen på golvet :D Det är så fint där. Bodde några år i Angarn/Brottby & trivdes finfint. Då var det landet. Fortfarande mycket natur, men inte det samma som förr *ledsen* Allt har nu lugnat sig, tack o lov! Hon kostar inte mycket matmässigt nu *s* Det bästa till dig o familjen :)
Kram!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gisse & Sigge

2 maj 2010 17:28

Fina fina Signe. Skickar varma pussar från bror Sigvard och matte Gisse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards