Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

VARMT

Av Monica och Jacob - 4 juli 2010 05:52

Fy fan säger jag för denna hetta 31 grader i skuggan på baksidan i går eftermiddag, jag mår illa av värme nu för tiden kroppen går ner på sparlåga och hjärnan stänger av  Den delen av gräsmattan som ligger i solen är gul och fortsätter torkan vilket den ska göra kommer det att se ut som september snart när träden blir gula i förtid. Ett problem till är ju oron för våra mammor i den här hettan, man får tjata drick mycket och glöm inte saltet. Nä tacka vet jag våren och hösten om den inte är för regnig.

  


  

Det här är enda ställe man kan vistas på under eftermiddagarna utan att bli stekt men tyvärr blir det ju inte så man har ju annat att göra.


I går tog Rapport upp eländet med hundaveln igen, hur många ggr som helst har man sagt att det är åt helvete i vissa raser men ingenting görs från SKK sida som vanligt. Själva har vi ju fött upp hundar som har svårt att få en 2:a på utställning så man känner sej ju inte träffad direkt. Athena fick allt mellan 4:ra och rött kort ut innan hon fick sin tvåa, så fort det har med bedömning att göra kan det gå hur som helst. Farligt är det eftersom man avlar på defekter för att främja som man tycker utseendet.

  

Zeus   och hans mamma Moa   som är lite vinklad som 80 tals hundarna, Zeus däremot är ju nästan helt rak i bakbenen. Ingen kan ju skylla oss för att ha följt rasstandarden som den ser ut i dag i alla fall

  

Tittar man noga på fotot ser man att Zeus   vänstra öga är blågrönt, konstigt men när han var i ettårsåldern började det bli brunt som först.


Har tyvärr hittat två knölar på Signe  , gillar inte att dom är platta som småbatterier jaja det är bara att vänta och se för man kan ju inte operera bort allt vad knölar heter som dyker upp

  

Liten söt  


Ha en skön söndag i hettan ni som kan njuta av värmen vi andra får försöka stå ut     

 
 
Sussi

Sussi

4 juli 2010 09:05

Nu får jag faktiskt hålla med dig. Nu är det liiite för varmt. Till och med jag styr stegen inåt. Där det inte är mycket svalare heller..

Vad tråkigt att du hittat fler knölar på Signe. Hoppas nu bara dom växer långsamt så Signe får må bra ett tag till..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cat

cat

4 juli 2010 09:37

Håller fullkomlig med om värmen! Men idag har jag vaknat till en mulen söndag.

Hoppas att det inte är några farliga knölar du har hittat på Signe.

kramar från cat

http://1bildibland.blogspot.com

 
Marre

Marre

4 juli 2010 10:39

Kan inte annat än hålla med, det är hemskt just nu rent ut sagt. Tycker mig åxå att det blir jobbigare med värmen ju äldre man här blir, pust. Vill inte här gå in på avel då listan blir hur lång som helst, men undrar när eländet ska stoppas så det en gång för alla blir ett slut på lidandet för många raser? Som du vet så är man här medlem i SKK men har en länge tid funderat på att gå ur, då jag nu börjat få en negativ smak av det hela. Här hoppas man verkligen att det inte är några farliga knölar utan bara bullor. Är det vanligt med blågrönt öga på Schäfervalpar, vet du? Söt är den illa fall. NU ska här hängas rygg en stund, hm. Ha det så gött du bara kan och var rädda om er. Kramen

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marre

4 juli 2010 10:41

azzå fettbullor!

 
Glimz

Glimz

4 juli 2010 10:44

NEJ ingen knöl, sudda dem bort, fort fort! Håller med dig till 100% när det gäller aveln. Jag har gnällt om det tidigare, hur kan man främja defekt?! Helt galet om man frågar mig *asg* Men det är det ju ingen som gör hehehe
Kramar om & ta hand om er i sommarvärmen :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

4 juli 2010 10:55

Nä nu kan det vara bra med värme, i dag är det bara att fly ner till vattnet.
Men gud så söt han var Zeus med sitt ben och sina olikfärgade ögon måste ha sett läckert ut;-)
Ha en bra dag i hettan/Kramen

 
Madde

Madde

4 juli 2010 11:02

I värmland är det behagligt idag, regnat lite men på G att klarna upp, igår var det som en ångbastu ute *pustar*

http://working-gsd.se

 
Ingen bild

Marre

4 juli 2010 11:06

Tack gumman och förstår att du gillar den första bilden, så åxå jag här ;) Ja eller hur... Här ska nu beställas tid för å få genomgå en sådan magnetrg å efter det besök hos kiropraktor som du säger, ett måste nu, om man inte ska gå under för inte är det roligt inte. Vi får hoppas på det bästa vännen min. Kramen

 
Sussi

Sussi

5 juli 2010 00:08

Vi ska väl inte gå så långt att vi önskar den där förbannade snön tillbaka ;)
För min del står jag nog hellre ut med den här värmen. Det ser ut att hålla i sig ett bra tag till med. Det börjar bli lite torrt i regntunnorna nu. Undrar vad man ska vattna blommorna med sen? Vi kan inte ta från vår 3 meter grävda brunn heller. Det ska vi försöka få att räcka till tills regnet kommer.. hmmm..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

5 juli 2010 08:50

Instämmer helt med dig, alldeles för hett nu phu :(. Ska åka ut på sjön nu och bara lata mig och dörmma om första pris ha ha.Tåkigt med nya knölar :(. Var bara jag och mina schäfrar som tävlade på Söndagen av en 80 startande......varför tävlar fok inte med dom längre ? Bara bc...TRIST.
Puss

 
Marre

Marre

5 juli 2010 09:24

Gomorron på er alla, hoppas ni mår bra å får en bra dag. här mår man lite bättre idag, jiha :) Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 juli 2010 10:53

Men hallå! nu är det månda och allt är i sin vanliga ordning;-) Luften är svalare åtminstone här och rasavel kan vi glömma sen 5-6 år när jag slutade med det. Det går rent åt h-vete med hundarna. får väl börja om från början -med VARGEN;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Totte

5 juli 2010 14:52

GRATTIS! Då har jag gjort min livs sista uppkörning idag! GK m Bra angrepp,juck mindre bra.
Fast de e klart e jag fräsch i kroppen nästa år såå....

 
Ingen bild

Monica

5 juli 2010 15:28

GRATTIS till både dej och mej, klart du står pall nästa år också någon måste ju hålla koll på virrhjärnan ASG Fattar inte varför dom hakar upp sej på jucket, det är ju den sista förnedringen innan bett hihi

 
Glimz

Glimz

5 juli 2010 21:42

Du har så rätt så, inte behöver den gamla bilen någon AC. Det är ju au naturell :)
Kramar om!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

5 juli 2010 22:04

Sånt är förbjudet för mig med.. Förrutom imorgon då!! ;)
Fast det kommer inte bli några såna utan kanske en god hamburgertallrik istället.
Det bästa med att komponera en egen diet är att jag bestämmer. Det vi ska göra imorgon är inplanerat för länge sen och då tänker jag banne mig njuta :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

6 juli 2010 00:24

man lever ju med sina fyrbenta 24 timmar/dygn
det är det viktigaste...allt annat går egentligen bort.en del har sina fyrbenta som verktyg,presterar dom inte gillar dom ej sin hund,
to bad,
Härligt med frihet och fina bilder på dina fina doggar.
Kram i värmen

 
Linda

Linda

6 juli 2010 08:26

Inte lätt det där med hundavel. Våran ras är redan förstörd. Antingen avlar dem bara för utställning eller så avlar dem på hundar som enbart är i klass 1 eller appellen och tror det kallas för arbetsmeriter. Är allt bra annars med dig/er?

http://lirre.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

6 juli 2010 10:40

Hallåååå, e ni bortresta eller? Saknar dig här ute!!! Kramen

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 juli 2010 10:46

Känner igen det där med halva träd, eller helst hela ;)
Ja, dom är ganska tacksamma att fota ungtupparna, händer alltid något och Knutte är fena på att få till ansiktsuttrycket ;)

http://sluggster.blogs.se

 
Ingen bild

Marre

6 juli 2010 17:23

OK, 2 fredagar är ju aldrig helt fel *L* Här blev planarna ändrade ang. lillens hämtning då mor å far tris så bra tillsammans med honom. Dessutom ska dom besöka en go vän ikväll som också har vovve, så livat lät det bli skulle jag tro, he. Ha det så gött gumman och kramiz till er alla. P.S hoppas lilla Signe mår bra, puss på nosen.

 
Lotta

Lotta

6 juli 2010 20:15

Nu (tisdag) är det svalare vindar hos oss på Östgötaslätten ;) Hoppas bara inte det blir dåligt väder på semestern, men risken är väl stor eftersom det är 1½ vecka kvar :(
Fina bilder på juvelerna, och ser att fler kan springa på vattnet ;)
Håller tummarna för Signe! KRAAM

http://minflock.com

 
Glimz

Glimz

6 juli 2010 20:18

Jag är nog lite naiv ibland, även om jag har ett stort mått av skepsis, så vill jag så gärna att något annat mindre & icke giftigt skall fungera. Men jag håller med dig, det är bara det "farliga" som tar död på dem andra farliga & vidriga djuren! En gooo kväller till dig o flocken :)
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

6 juli 2010 23:13

Jag kan säga att det var supergott med kebabtallrik och glass :)
Men nu sitter man här och känner sig uppblåst! Nu är det bara att hålla tummarna för att mitt snesteg gör allt för mycket på vikten..

Ha en superbra onsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

9 juli 2010 19:11

Kom ihåg en gång är ingen gång Sussi;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards