Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Vart är människan på väg?

Av Monica och Jacob - 30 januari 2011 10:30

Ja vart är mänskligheten på väg, du går till doktorn när du har ont i halsen och han ber dej ta av dej på underkroppen  för att sedan börja tafsa. Dina hästar som går i hagen blir skurna och sexuellt utnyttjade, varningar har gått ut pga att en del köper hundar för att sedan utnyttja dom sexuellt. Det kanske vore bättre att skjuta ut   lite folk istället för vargar för hos människan har det ju definitivt gått fel i aveln. Man börjar bli lite avtrubbad och det finns väl snart inget som chockerar en, men hade det kommit en ensamstående man av suspekt karaktär när vi sålde sista kullen hade det blivit nobben.

Nu börjar jag förstå varför dom har kärringar i riksdagen och företagen, dom får ju och gör det också försvarar alla taskiga beslut som männen fattar. Jag brukar säga till Jacob när vi tittar på nyheterna, ska vi slå vad om att det är en kvinna som dom skickar fram som försvarare. Vinner jag då, ja oftast.

Har inte brytt mej så mycket om Maud Olofsson förut men nu är det väl dax att lyfta bort henne ur politiken.

  

Nu till något roligare, fin soluppgång var det i morse. Alla mår vi efter omständigheterna bra och har haft några lugna dagar utan bärgning ETS lampor och annat skit.

 

Den här bilden är väl läcker, det är Gisse och hennes älskade Sigge. Lite missvisande är den, nog är han stor alltid men inte sååå stor. Hon står en bit bakom honom men jag tycker bilden är så bra.

   

Ha en bra söndag   

 
 
Oldmolly

Oldmolly

30 januari 2011 12:02

Ja, den bilden är bra, den har "själ". Men bilden under är inte dum den heller. Den visar att även hundar har själ.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 januari 2011 12:06

Ja du, man kan verkligen undra vart mänskligheten är på väg....Som du säger så skulle det nog behövas skjutas av mera folk än varg om man ska gå efter oönskade beteenden....Hur mycke fel i aveln finns det inte hos människan.

Häftig bild på Sigge och Gisse. Han ser verkligen helt enorm ut på kortet. Eller om hon är väldigt liten ;)

Ha en bra söndag :) Ha nyss kommit tillbaka från en kanon härlig promenad med en massa sol :) Tråkigt bara man ska jobba :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 januari 2011 12:09

Vi skrev visst samtidigt till varandra :)

Sv. Jo Rex är rätt stor, vet inte hur hög men han är ingen liten gosse. Ja kolla du med simning för Argos, det brukar kunna hjälpa många krämpor.

Jo nog är hon lite trött efter 30 min simning, men det är ju bara bra för då har hon kämpat ordentligt ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Madde

Madde

30 januari 2011 14:06

Sigges matte står dessutom lägre än sigge! ha en skön söndag, en annan é aningen sliten...

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

30 januari 2011 14:27

Har en dålig erfarenhet av läkare...hade borelia och läkaren tyckte att ett hålfotsinlägg var lösning på det hela.....

Monica och Jacob

30 januari 2011 14:49

Man blir ju inte direkt förvånad;-)

 
Ingen bild

Siv

30 januari 2011 15:14

Ja du, man funderar ju hur det står till i den mänskliga hjärnan. Man pratar om naturen men jag tror att människan förgör sej själv innan naturen går under.
Fin morgonbild och bilden på Sigge är ju riktigt bra, man riktigt ser kylan. Vem är det som håller på att gräva sej ner i snön på sista bilden tro.
Ha en skön kväll/KRAMEN

 
Glimz

Glimz

30 januari 2011 15:43

Det finns bara en enda art på jorden som kommer att utrota sig själv & det är människan. Vilken häftig bild, han ser verkligen ut som en bauta biggo kille, häftigt =)
Sv; Jag blir bara så löjligt sentimental, men blir helt plötsligt så otroligt medveten om hur fantastiska våra älskade hundar egentligen är. Dem anpassar och fogar sig, bara så där =)
Visst blev den fin! Jag är stolt o mallig
KRAMEN =D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

30 januari 2011 18:10

Så gott skrivet! Älskar den nedersta bilden :-)

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Beate

Beate

30 januari 2011 18:29

Bra att man följer din blogg dagligen, då blir man informerad. Har inte följt nyheterna på minst två veckor - och verkar inte har missat något ser det ut som.
Din soluppgång har jag ju redan beundrat i "Bildligt talat".
Sigge ser verkligen enormt stor ut - himla kul bild.
Åsså till sista bilden. ASG åt hund nummer tre (Kajsa???; Argos är ju i mitten, och Signe (?) längst fram). Hela nosen i snön - en höjdare!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

30 januari 2011 18:46

Hm,,,varför fick jag in min mailadress här...:-)

Monica och Jacob

30 januari 2011 18:55

Har ingen aning men jag kan ta
bort den;-)

 
Sussi

Sussi

30 januari 2011 19:33

Ja du.. Det kan man verkligen undra. Helt åt fel håll kan jag tala om i alla fall..

Den bilden var jättefin. Han ser verkligen gigantisk ut ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards