Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Vargland

Av Monica och Jacob - 1 februari 2011 07:30

Så bor man då i vargland det vill säga i eller på gränsen till Rialareviret.

  

Är jag rädd, nej det vill jag inte påstå men fårägare och jägare har knorrat en längre tid. När man ser hur illa instängslad fårhagen är är det ju inte konstigt att vargen tar sej in, till och med jag skulle kunna hoppa över   på vissa delar av det.  Vartenda år får vi ringa om får på rymmen eller sjuka får har vi tur är det någon som svarar på mobilnummret men för det mesta är det ingen som bryr sej. Men säger man varg blir det liv i luckan, ändå får dom betalt för rivna får. Sedan har vi ju det här med lösspringande hundar som ställer till med en hel del som vargen också får sota för. Man har troligtvis sett vargspår uppe vid klocktornet jag såg dom också i går men med alla lösspringande hundar är det ju svårt att avgöra om det är STOR hund eller varg. Och för mej och några till kan det ju vara skönt om folk kopplar sina hundar nu eller i alla fall håller koll på dom, men kanske inte man kommer väl att sitta i TV och beklaga sej över vargen som åt upp Fido   som sprang vid för våg.

Nej som sagt var rädd är jag inte, tre ord som hundarna kan är Hit, Nej och Loss det gör att dom kan gå lösa utan att morsan behöver vara rädd. Det är ju i dom flesta fall hunden som jagar eller mopsar upp sej mot vargen dom har ju inte världens självbevarelsedrift våra kompisar.

 


   

Själv är jag nog lite mer oroad över att stöta på dom som gör så här, det som är bra med snön är att man ser spåren och i detta fall var det inte grävlingen utan vildsvin. Eftersom dom inte är speciellt impade av hundar kan dom gå till anfall istället för att sticka, dom som lever runt oss har tyvärr inte den normala skyggheten kvar.

  

En främmande lukt är sååå intressant.

Lite tisdagshumor, dessa fantastiska män  

Ha en bra dag  

 
 
Ingen bild

Siv

1 februari 2011 08:06

När ni kommer håller sej nog vargen undan Hihi, förhoppningsvis tar folk ansvar för sina hundar och hobbyfår.
HAHAHA ja dessa fantastiska män;-)
Ha en bra dag/KRAM

Monica och Jacob

1 februari 2011 11:25

Ja man kanske är en riktig vargskrämma;-), undrar om dom som hundarna känner om man är rädd eller orädd.
HAHA ja det var nog inte så skönt att sätta sej på den där.
KRAMEN

 
cat

cat

1 februari 2011 08:24

Det är synd att människor ska vara så löjligt rädda för vargen och överreagera hela tiden.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Beate

Beate

1 februari 2011 09:31

Nu sitter jag här (igen) och ASG, ja inte åt första och andra delen av ditt inlägg menväl åt tredje!!!!
Jag tycker att vargjakten är ett dåligt skämt, människor är onda ibland (eller ganska ofta).
Vildsvin ja på tallriken är dom ju goda, ingen tvekan men jag har aldrig sett ett men du kan ju det där så jag litar på dig;-)
Toppen bild på Argos och Signe(?):-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Flanören...

Flanören...

1 februari 2011 10:39

Filmen var verkligen kul.
Rolig.
Och så får man lite självförtroende; Så gör aldrig jag!
Så dumt kan väl ingen bära sog åt?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

1 februari 2011 12:44

Jag såg en film nyligen "Vargmannen", en kille i England som levde bland sina tre vargar. Han provade att spela in ylandet från en främmande flock för att använda det som avskräckande till en polsk bonde som fick sina djur dödade av varg.
En enkel metod som skulle kunna provas i Sverige. Polen har en stor vargpopulation. En fantastisk film om en fantastisk människa.
Tack för ett gott skratt! Piggar upp!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=01124101

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 februari 2011 13:38

Ja visst är det konstigt som du säger....Om ni ringer om lösa eller sjuka får så bryr dom sig inte... Men säger man varg får dom panik....

Nog tycker man dom kan börja med göra bra stängsel runt sina djur.

Visst är det tragiskt om en varg tar en jakthund. Men hur många hundar skjuter inte jägarna av misstag själv eller flera försvinner och vissa går igenom isen och drunknar. Kan säkert tänka vildsvinen skadar flera hundar än vargen gör.

Sv. Ja vi hittade en liten plätt med barmark att köra lite uppletande på :) Tyvärr så var den inte så bra då det var en massa snår och man såg inte hela rutan. Sen verkar det som om hela kvarterets hundar hade sin rastplats där :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Glimz

Glimz

1 februari 2011 19:50

Ingen é rädder för vargen här, vargen här, vargen här, ingen é rädder för vargen......, visst hör du hur fint jag sjunger?! =) Hahahaha AJ sa stjärten!
Sv; Visst är det härligt, det känns mer å mer att våren är, jag längtar nåt så in i norden!
Kvitterikvitt KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

1 februari 2011 20:27

Bra att gänget kan dom orden och att dom lyssnar på dig när det väl gäller. Doris kan bli döv helt plötsligt..;)
Vildsvin är värre. Vi har massvis med såna runtomkring här. Jag har som tur var inte sprungit på nån än men sambon har. Som tur var verkar inte Doris jättenyfiken på dom. Däremot är det värre med grävlingar. Dom vill hon gärna jaga..

haha hur ska man förklara det där liskom?? ;)

Kramisar


http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

1 februari 2011 21:50

Dagens skratt, äntligen!;-)
Va härligt att bo så nära ett vargrevir!
Fåren och andra djur ska inhägnas ordentligt, det lämnas ju bidrag till stängsel så varför inte undrar man.
Våra vargar har man nog skjutit bort, kanske planterar man in nya vad det nu ska tjäna till när de tänker dra på med licensjakt nästa år också. Minst sagt Konstig politik är vad det är.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JJ

2 februari 2011 12:51

HAHAHA, stackare det gjorde nog ont;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards