Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Rådjur

Av Monica och Jacob - 24 februari 2011 06:06

Fint besök hade vi i trädgården i natt ett rådjur som sökte mat, härligt att vara så nära det som 2-3 meter. Dom lär sej fort vi matar dom borta vid risten varje kväll, så fort man vänder ryggen till och går hemåt kommer dom fast Argos går lös dom verkar fatta att han inte jagar dom.

  

Ja nu bor man tydligen i avfolkningsbygd, Nordea lägger av med kontanthanteringen här i Berga det blir att åka till Täby när man ska göra bankaffärer om man nu inte byter bank. Dom är smarta bankerna tar betalt och låter kunderna göra jobbet, Sverige blir väl det första kontantlösa samhället i världen.

-23,9 i dag och kärnkraften står still igen, vi som som mest betalat 3200 för december månad har kommit billig undan det finns folk här som betalat mer än det dubbla dvs runt 7500 för en månads värme. Hur kunde man släppa loss marknadskrafterna, och alla skyller på alla röd som blå fast dom varit med om att bestämma allihop. Den fruktansvärda överbeskattningen på el gör sej ju sitt till den också, och hur man kan få betala skatt på moms är för mej en gåta. Sedan kan man ju fråga sej varför vi har detta extremklimat vi som betalar så mycket i skatter och andra avgifter för att slippa det  

http://petterssons.bloggsida.se/politik/varmeljus-billigare-an-elbolagen

  

Gillar snö gör dom men kyla över 20 grader kan göra att dom får lite köldkramp vilket gör att det inte blir några längre utgångar tyvärr.

  

Men det är ju inte så tokigt att ligga och vila heller  

Jacob som är så kär i Åsa Rasmusen (meteorologen på SVT)funderade på om han skulle fråga chans, ja kan grisar flyga eller    

Ha en skön torsdag  


 
 
Vicke

Vicke

24 februari 2011 06:53

vad bra att du matar dom, rådjuren har haft det tufft på många platser denna vinter

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
cat

cat

24 februari 2011 08:20

Det är skamligt att det ska vara så dyrt med el i det här landet. Jag gillar aftonbladets avslöjanden om hur elbolagen grundlurar oss svenskar.
Har gått med i elupproret.

Stackars vovvarna som fryser så.
Vad gulliga ni är som matar rådjuren :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 februari 2011 08:53

Förstår att rådjuren måste vara hungriga och ha svårt att hitta mat. Snällt att ni matar dom :-) .
Ja nu är det verkligen för kallt ute. Vi hade -25 grader i morse när jag åkte till jobbet.
Man tycker verkligen synd om vovvarna nu.

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Oldmolly

Oldmolly

24 februari 2011 08:59

Har inte ni märkt av, att rådjuren minskar? Det verkar som vargen har tunnat ut beståndet, sägs det.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

24 februari 2011 09:05

Ja, djur av alla de slag behöver nog lite hjälp på traven med tanke på den bistra vintern.
7500 kronor för att värma upp sitt hem låter som rena vanvettet ...
Gomorron :-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

24 februari 2011 10:07

Söta rådjur! Här nallar de på ensilagebalarna :-D Nu kommer det varmare väder :-D

Kramar <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

24 februari 2011 10:10

Här är dom så vana vid folk så dom står still på 3 meter och kollar...såvid inte Gucci är lös ha ha.Vill inte ha dom på tomten för dom sprider så mkt sjukdomar med sin fästingar men nu slipper jag ju det efter att staketet kom upp.Jag blir galen av ilska när man pratar el, fy fan vad man känner sig råna av staten över hur dom löst det grrrr.Söt han är som kikar bakom björken på matte :)
Ha en skön dag inne i värmen. Här på Zum är det nu +17 ....Puss

 
Sarah

Sarah

24 februari 2011 11:16

Vad gulliga ni är som matar dom,det behövder dom nu! Ute hos t är det många bönder som matar rådjuren!
Lider med dom, dom har det riktigt svårt nu och en lååååång vinter får dom!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

24 februari 2011 12:32

Å Gud så söta rådjur. Tycker det är toppen att ni ger dom mat:-)
Löjligt det där utan kontanter hos bankerna. Täby C är iofs inte helt fel men snart lär nog Nordea där också sluta med den.
Vovvarna ser dock det hela med ro om man kan tro bilderna;-)
Va, får dom köldkramp först vid -20... jag brukar få kramper redan vid 0;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
KAT

KAT

24 februari 2011 15:58

Ett stort plus till dig som matar de vilda nu som har det tufft!

Det var lite kul när jag såg bilden på herrn i sin BIA bed då tänkte jag i mitt stilla sinne "Vila verkar ju inte vara helt fel heller" sen scrollar jag ner och läser precis det jag tänkte:=)

Ha en skön dag

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

24 februari 2011 16:57

tycker det ser ut som rädjuren fryser,tycker du ska köpa ett ferarirött och ett sverigetäcke åt dom,mohaha
Det blir till att springa fort om du skall få på dem täcken,fnizz
elbolagen har tills nu gått 40 miljarder i vinst,
ja du läste rätt,fyfan säger jag,och det är vi vanliga löntagare som får hjälpa till att gynna de bolagen,grrr
Kram o ha en trevlig torsdagskväll

http://pnmu

 
Sussi

Sussi

24 februari 2011 21:21

Så duktig han är som inte jagar. Doris hade försvunnit efter som en avlöning!! ;)

Vi betalade 4500 kr för januari och även för februari. Helt otroligt. 9000 kr för två månader. Det finns ju helt klart roligare saker att göra för pengarna. Om inte värmepumpen fungerar så måste elementen sättas igång och då drar det iväg..

Doris är mättad på all snö nu. Det är bara när bollen kommer fram som det är kul. Annars undviker hon djupsnön

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

24 februari 2011 22:08

Här tackar vi förnuftet för braskaminen som bara behöver lite hjälp av element ibland. Alla bara skor sig i detta roffarsamhälle, själv får man köpa fårskinnstofflor för att inte få frostknölar;-)
Fantastisk fin rådjursbild! ja vovvarna får ursäkta denna gång;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

24 februari 2011 23:12

Gulliga omtänksamma du! Du märker att jag är med dator igen va?! Jag är grymt lycklig =) Tänk vad naken jag kände mig utan nät *hehe*
Blir så upprörd när jag läser om el"historien". Har en hel del åsikter när det gäller dessa bolag *grrrr* För att inte tala om bankerna *morr* Du fick igång kärringens ilska nu vill jag lova *gggrrraaaaoooowwww*
Den bästa kvällen till dig =)
KRAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards