Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Askan

Av Monica och Jacob - 13 september 2011 05:45

Ja frågan är om man ska förstöra den här dagen eller om man ska vänta.

Det blir alltid svårt att komma tillbaka till stället man var sist på, minnena är för färska meddelandet kom i går så det är ju inte brottom.  Konstig är man jag har ju inga religiösa grubblerier direkt men vill ha mina hundar separat kremerade, det skulle inte kännas bra annars. Man har ju inga garantier för att dom gör det man betalar dyrt för, men man måste ju tro i alla fall.


Tån som varit lugn hela helgen började göra ont efter att man bytt bandage, kan någon tala om varför man hela tiden ska komma åt eller slå och tappa saker på just den stortå som är skadad  Ska tillbaka på torsdag för ny omläggning, känns den inte bättre får väl doktorn titta på tån man kan ju kosta på sej det eftersom man fått frikort vilket inte tillhör vanligheterna.

Nu till något roligare  


Har just varit hos läkaren...
Jag har uppenbarligen fått dåliga öron, Så det fanns ingen annan utväg, jag skulle få ett par nya. Men kvinnoöron är de väntetid på, så jag fick ett par mansöron. Dom funkar perfekt.... Jag hör ALLT, men fattar inte ett SKIT


Ha en bra dag  




 
 
Ingen bild

Phia

13 september 2011 06:20

Kom hem från semester i söndags och läste tillbaka nu,,,,Kramar till Er.

Monica och Jacob

13 september 2011 07:12

TACK

 
Ingen bild

Ingegerd

13 september 2011 08:08

Visst, jag håller med Dig, separat kremering känns självklart. Vackert meddelande de skickade.
Akta tån nu! Och klappa hundarna!

 
cat

cat

13 september 2011 08:15

Det är ju så att lagen om alltings jävlighet styr vad som händer med din stackars tå.
Hoppas att du snart minns den älskade Argos med mer vemod än rå sorg.
kramar

http://1bildibland.blogspot.com

 
Madde

Madde

13 september 2011 08:28

usch, tungt att hämta askan men skönt att få det gjort kommer nog kännas mera fint än ledsamt *kram*
Bonzo och Svinto tog inte vi enskild kremering på, dom kremerades med andra djur och hamnar på en typ av minneslund!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 september 2011 10:14

Förstår det måste vara jobbigt nu när det är dags att hämta askan.

Men attans vilken envis tå du har :( Hoppas du får ordning på den snart. Du får linda in den i nått eller sätta lite bomull längst ut så det dämpar lite om du slår i.

HA HA vilken kanon kul historia.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
Ingen bild

Siv

13 september 2011 11:50

Det tar längre tid för saker att läka när man inte är i form, ta ett snack med doktorn du.
Vilket fint meddelande, förstår att det känns att åka och hämta hem honom.
Historien var bra hihi
Stor kram från mej, säger som Cat hoppas den råa sorgen släpper snart.

Monica och Jacob

13 september 2011 11:55

Tror det blir svårare ju äldre man blir, den här gången har det varit och är riktigt tufft.
Vi har hämtat honom nu så nu är han hemma igen.
Ha det bra
Kram

 
Mimmi

Mimmi

13 september 2011 11:51

Stor KRAM från oss, vet hur svårt det är.

http://malanutt.se

Monica och Jacob

13 september 2011 11:52

TACK

 
Ingen bild

Yvonne

13 september 2011 11:59

Vacker bild på besked om att urnan har kommit,
Själv klarar jag ej av att ha urnor hemma,är dom
borta så är dom för mig,sörjer o gråter utan urna,
En fin bild i stället för urna för mig,
Kompisens häst som hon haft sen föl blev 32 år och begravdes hemma på gården(hela hästen),stort hål grävdes med maskin,var med då det var fint,fick en vacker buske o gravsten,
Sicken otur med din tå,måste värka så in i norden,
Börjar blåsa rejält här nu,bäst att hålla i hatten, ha ha
Kramen

 
Sussi

Sussi

13 september 2011 18:28

Som du skriver så vet man ju aldrig men man vill ju tro att man får det man betalat för. Jag vill nog också ha Doris för sig när det beger sig. Men man vill ju inte tänka tanken men man måste nog förbereda sig lite ändå..

Jobbigt med tån. Hoppas dom får ordning på den. Inte kul att gå och ha ont.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

13 september 2011 22:42

Vi har alla sannerligen våra prövningar...

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

13 september 2011 23:10

Jag känner så med dig!! Å det där med tån, vet jag exakt vad du menar, är det inte konstigt så säg. Helt plötsligt händer allt som inte får hända där det gör som ondast, underligt! Nya kill öron hahaha hör allt med fattar ingenting, den var bra :)
KRAAAM! & tack för grattiset!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

14 september 2011 11:17

Ja inlägget började ju i moll och slutade i dur om man nu ska prata musikspråk.
Argos är hemma igen - bra!
Sätt på dig skor med stålhättar så kan du tappa hur mycket som helst på dom;-)
Får jag låna dina mansöron ett tag. Inte gör det större skillnad tror jag, då jag för det mesta inte fattar ett skit;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards