Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Sista omläggningen?

Av Monica och Jacob - 16 september 2011 05:52

Hoppas det blir sista vändan för omläggning av tån i dag, det börjar klia i den vilket ju är ett gott tecken.

Ett lite mindre bandage har jag i alla fall.

Har hittat ett ställe med en massa slånbär, funderar på att ta hem och frysa dom och göra lite saft. Som dom är nu är dom helt oanvändbara men när frosten tar dom blir dom sötare så man i alla fall kan göra saft, vore kul att prova.

Jag kunde ha tvättat en maskin i går eftersom regnet höll sej borta men med denna himmel ville man ju inte chansa. Vi gör ett försök i dag men jag ger mej i

f-n   på att det börjar regna när jag hängt ut allt. 

I helgen ska det storstädas inför nästa då det blir fest på Torpet, det ska bli kul det kan vi behöva efter all sorg.

Dom tre gracerna mår bara bra, känns konstigt så här lite hundar har vi inte haft sedan i Maj 96 men man har ju inte blivit yngre så det blir att hålla sej på den här nivån hädanefter.


SÖKER GOTT HEM: 2 år gammalt barn. Den sanna orsaken är att jag fått en hundvalp och tycker inte längre jag har tid till barnet, jag är också rädd att att barnet biter min valp. Barnet är renligt och har fått alla vaccinationer. Behöver nytt hem från i morgon, kommer annars att avlivas. Tack.

DETTA SKULLE DU ALDRIG GÖRA MOT ETT BARN! VARFÖR TYCKER DU DÅ ATT DET ÄR ACCEPTABELT ATT GÖRA MOT EN HUND? Om du inte kan investera 15 år i din hund, låt då bli att skaffa nån

Ha en skön helg   

   

 
 
Ingen bild

Siv

16 september 2011 08:03

Håller tummen för att det blir sista omläggningen.
Slånbärssaft är gott och vilken härlig blå färg det är på bären;-)
Haha bra, synd bara att en del inte tänker längre än vad näsan räcker innan dom skaffar hund.
Ha en skön fredag/KRAM

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 september 2011 08:04

Håller tummarna att din tå håller på att läka nu :)
Med dom molnen förstår jag du inte chansar att hänga ut tvätt. Hoppas du får bättre väder idag :)

Så du tycker det är lite med 3 hundar ;) Hur många har ni haft som mest då samtidigt?

Ha, ha kul historia. Nej inte skulle folk göra så inte. men det skulle vara kul att sätta in en sån annons och se vad man fick för svar ;)

Ha en skön fredag nu :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Madde

Madde

16 september 2011 08:07

Hoppas det är sista omläggningen och att det läker ihopp snabbt nu!
Ha en trevlig helg :-)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Beate

Beate

16 september 2011 10:14

Med det här inlägget gör du verkligen skäl för ditt namn: Ingemix!!!
Paketet runt tån ser ju väl inslaget ut om man säger så.
Solen skiner fortfarande men det är svinkallt. Det bryr sig nog din tvätt inte om, bara aden inte stelnar;-)
Dessa bär är förbryllande lika blåbär måste jag säga - men jag räknas ju inte, asfaltbonden från Täby.
Ha en fin fredag! Ska bli kul att läsa om din fest på torpet nästa helg, men du vet väl att om du städar innan så får du röja två gånger;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
cat

cat

16 september 2011 10:18

Hoppas att du slipper mer besvär från tån. Slånbärssaft har jag nog aldrig druckit. Lycka till med saftningen.
Helt otroligt att folk gör så mot sina hundar. När jag var tonåring fick jag en liten halvbror och han och min hund gick inte så bra att ha i samma hus. Varje gång lillebror skrek, vilket han gjorde ofta, så ylade hunden. Mamma bestämde då att hunden måste bort, till mormor och morfar. Hon var inte alls sympatiskt inställd till mitt förslag att lillebror gott kunde flytta till mormor i stället.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

16 september 2011 16:20

Tycker att din tjejflock är superfin,i like,,,
Skönt att det börja reda sig med tån.Vädret är ju huller om buller nu regnskurarna kommer när man minst anar så tvätt får man hänga inne,synd då det luktar så gott om utehängd tvätt.
Har uppdaterat.Ska ej sluta blogga
Kraaam till dig o tjejjerna ja Jacob får en liten kramiz han me

 
Pennelina

Pennelina

16 september 2011 18:06

Helt enig!

Kramar <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

16 september 2011 20:20

Har varit bortrest på konferens ett par dagar - därav så tyst - om du nu saknat mig ;-))

Aj aj vilken tå - hoppas den blir bättre! Och så såg jag brevet om Argos - anar att det känns tungt och funderingarna kring om det är såsom du önskat med det. Det måste man ju ändå utgå ifrån att så är fallet när du betalar för det.

Blev väldigt konfunderad över annonsen - var det en äkta annons??! I så fall - fy 17!

Önskar dig allt gott och hoppas både tå och öron skärper till sig...

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/09/ri

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 september 2011 20:43

Men jösses, 7 hundar samtidigt. Då hade du verkligen fullt upp kan jag tänka mig, och vilket matkonto du måste ha haft. Då förstår jag att du tycker 3 är lite ;)

Förstår det känns jobbigt ibland, inte lätt att mista en kär vän :( Förhoppningsvis kommer du en dag kunna tänka på honom och bara känna glädje och ingen sorg. Men det hjälper tyvärr kanske inte just nu.

Sköt om dig nu och ha det så bra.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
Ingen bild

Susan

16 september 2011 21:32

Å vad gott med egen slånbärssaft :). Ja 3 hundar känns lite tomt men man vänjer sig väl & lite mindre att dammsuga är det ju nu för G var en riktigt kluns att dra in grus :):). Hoppas ni slapp regn. Trevlig helg / puds

 
Ninz

Ninz

16 september 2011 23:07

Det där skriver jag under på diiiiiiiiiiiiiirekt!
Stor stor KRAAAM till dig!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

17 september 2011 02:02

Ja en sån annons vore guld att sätta ut:)))) Vi kanske ska pröva. 11 årig flicka omplaceras pga en ny valp. Hon är trevlig men har lite olater. Visar dominans mot valpen så hon måste tyvärr omplaceras. HAHAHAHA

Monica och Jacob

17 september 2011 10:00

Nä inte omplacera Hanna, snart är hon så gammal så du kan fota ut na om hon blir jobbig ASG
KRAMEN

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards