Direktlänk till inlägg 24 oktober 2018

Inte mycket att skriva om

Av Monica och Jacob - 24 oktober 2018 12:34

Ödets ironi nu när vintern snart är här är gräsmattan grönare och tätare än någonsin.

Tvätten får hänga på tork inne miljövän som jag är    har jag ingen torktumlare, tur man har gott om plats.

I morgon är det det årliga besöket hos livmedikus, 5 rör blod har jag lämnat och hoppas allt ser bra ut för man är ju inte högprioriterad i sjukvården och Danderyd försöker jag hålla mej ifrån.

Även Gösta ska till doktorn för rtg av arbågar och höfter något som inte behövs egentligen men jag själv vill veta hur det är ställt om han skulle bli halt någon gång, även uppfödaren blir glad i alla fall om han är fri både fram och bak.

Soluppgångarna på hösten och vintern är så fina och att vara ute när andra sover är något jag gillar både hundarna och jag kan slappna av.

En bra låt från tiden när jag var ung och klippet visar det man fick hålla tillgodo med på tv förr i tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=8AXkfhqvO44

Det var allt, ha det bra

 
 
BP

BP

24 oktober 2018 18:39

Vilket fantastiskt fint hus ni har! WOW! Även här är gräset grönare än under hela sommaren medan träden har tappat nästan alla löv. Träden är faktiskt grönare hos dig kan jag konstatera.

Tvätt i vardagsrummet och andra rum påminner mig om England under årstider då man inte kan hänga tvätt ute. Ingenting för mig. Skulle bli vansinnig!

Hoppas att du går igenom besiktningen imorgon. Håller tummarna för både dig och Gösta. Himla rolig bild av Sture och Gösta, men varför har Gösta "alien-ögon";-)

Morgon - eller ska jag säga mitt-i-natten-bilden - är helt underbar:-) Å klippet är ju verkligen en oförglömlig goding:-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

25 oktober 2018 15:05

Skulle vilja se Dig och Jacob svinga runt till den låten nu. Kramar Phia

Monica och Jacob

26 oktober 2018 16:40

Ingen risk nu för tiden :-) :-)

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

25 oktober 2018 15:15

Hoppas att både du och Gösta passerade nålsögat och är friska som nötkärnor! Så fina bilder du visar! Här är gräset mycket grönare än i somras, då var det gulbrunt och knastrade när man gick på det.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards