Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av Monica och Jacob - 1 augusti 2018 08:12

Hatar det här varma fuktiga vädret, att gå ut och jobba är inget som lockar utan man sitter vid köksbordet i svalkan hela dagarna.

Men mattvävarspindlarna gör morgonens hundtur lite trollsk,  när solen bryter igenom dimman vid golfbanan blir det fint.

Den enbenta korsspindeln sitter och lurpassar i sitt nät.

För mej har detta varit en helt bortkastad sommar, att man är lättretad är bara förordet tur man har fågelbadet att titta på det muntrar upp lite i alla fall.

I fredags var vi till Albano med Ebba som har hormonflytningar jag kan tala om att veterinären och jag inte bor på samma planet, Ebba är ju 13 år och 7 månader så en kastration är helt uteslutet vilket jag påtalade.

Att med medicin avhjälpa felet var tydligen helt uteslutet eftersom det inte hjälpte även om man vid ett ultraljud såg att något var fel, fick en föreläsning om resistenta bakterier som jag inte behövde jag kände att nu räcker det.

Eftersom vi inte skulle få någon hjälp även om vi ultraljuda för 2500 sa jag att nu får det vara bra vi har ju inget att hämta här, reste mej tog hunden och Jacob som ju visste vad klockan var slagen och bara gick.

Hon följde efter enda till receptionen och ville förklara varför dom förespråkade kastration något som jag inte var ett dugg intresserad av, 990 kronor fattigare helt i onödan.

Har gått på Albano sedan 90 talet och alltid varit nöjd, men nya kvastar sopar inte som jag och veterinärerna jag haft förut har slutat eller gått i pension nu kommer jag aldrig mer att sätta mina fötter där.

Hon har fortfarande flytningar men ingen feber och dricker inte onormalt men jag måste försöka fixa hjälp åt henne, får hon en livmoderinflammation får jag väl anmäla dom.

Djupfrysta märgben är mums i värmen.

Ha det bra    






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards