Direktlänk till inlägg 18 april 2019

Nytt boende

Av Monica och Jacob - 18 april 2019 13:03

Mor har som hon velat flyttats till Birgittagården i Rimbo på bilder och hemsidan verkar det vara riktigt bra.

Hon får större rum i markplan så hon kommer ut lite oftare blir bra hon som gillar att sitta i solen.

Personalen verkar helt ok också mindre samhällen tar bättre hand om dom äldre, där hon varit i Täby skulle jag inte önska min värsta ovän en plats HU vilket ställe.

Hennes bror ringde och berättade det eftersom vi inte har någon kontakt mer, sorgligt men så är det bara att gilla läget.

Rödhaken är en söt liten fågel men svår att fota eftersom den sällan sitter still.

Hela veckan har det varit en jättemåne på mornarna så läckert när det är lite mörkt.

Det börjar så smått ljusna igen när vi går ut så snart får jag lägga undan ficklampan igen.

Den här bilden är till dej Beate du ser väl vem det är, schäfern som gillade när mamma spökade ut honom  

Ha en skön helg i vårvärmen  


 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

18 april 2019 16:27

Skönt att din mor har fått ett bättre boende! Tråkigt att ni inte har någon kontakt men det är kanske bäst så. Vilka häftiga månbilder du bjuder på!
Glad Påsk! Sture är riktigt gullig som påskkäring! Ge honom en kram från mig!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

18 april 2019 21:29

Så skönt att di mor har fått ett nytt boende, där hon förhoppningsvis ska trivas. Även om du inte har kontakt med henne längre, så är det ändå skönt att veta att hon kommit bort från en miljö som hon inte gillade.

Precis som du sa vi också igår att vi i princip bara sett supermånar i år. Konstigt! Å vilka bilder du fick till!

Argos, älskade Argos. Japp, den hunden älskade jag faktiskt, för han var så otroligt mänsklig. Tusen tack att du la upp bilden för mig. Jag gillar den skarpt. Vilken kille han var!!!

Önskar dig och Jacob en Glad Påsk!

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards