Direktlänk till inlägg 25 april 2019

Inget regn

Av Monica och Jacob - 25 april 2019 14:18

När jag läser kommentarerna på SVT nyheter FB funderar jag över om dom raderar alla vettiga kommentarer på grund av PK eller om 90% av svenska folket antingen är svagbegåvade eller lobotomerade   

Denna pippi flög in i hallen och vidare till Monsteran i rummet, det var ett litet elände att få ut den igen utan att den slog sej mot fönstren.

Till slut fick jag ut den och förhoppningsvis talar den om för dom andra Talgoxarna att man inte ska flyga in genom öppna dörrar.

På kyrkans mark har man kalhuggit bara för att klockstapeln ska synas från Prästgårdsvägen det gör att alla småfåglar är borta.

Härom dagen åkte vi Garnsviken runt för första gången på 3 år det var ingen rolig upplevelse, vad skövlat det var överallt byggs det lyxvillor på naturens bekostnad väldigt bra för klimatet som man tjatar så om.

Är så trött på orden Klimatsmart och Klimatångest att man inte tänker efter innan man blandar in ungarna i vansinnet riktigt fult, läste att 85% av unga tjejer tror på domedagsprofeterna och har ångest lyckopillertillverkarna måste jubla.

Tänk vad bra man hade när man var ung under Flower Power perioden, och inte hade vi några problem med jordens undergång nä då var det bara kärlek som gällde.

Härligt är det att det snart är ljust igen på morgonpromenaden, nu behöver vi bara lite regn så blir det snart grönt och fint.

 

Är man snäll granne får man påsk presenter, riktigt roligt att vara uppskattad.

Lilleman fick ett Corsorace och for omkring som en galning i söndags, nu är han halt och får ta det lugnt tur att jag röntgade honom så jag vet att armbågarna är UA.

Riktigt varmt på södersidan, nu väntar jag bara på att man ska sopa gatan så jag kan tvätta alla fönster.

Idag har jag gjort spareribs i ugnen gott men inte mycket till mat på dom.

Ha det bra  




 
 
BP

BP

25 april 2019 21:47

Är ju inte med i FB och har aldrig läst svt nyheters FB-sida. Vad gäller klimateländet så håller jag helt med dig. Såg att Greta Thunberg fick stor uppmärksamhet bland annat på BBC och av Obama. Bara jag hör namnet och se hennes "heliga" ansikte mår jag nästan illa.

Fågeln som förirrat sig till ert hus var ju inte smart direkt;-)

Roligt med pepparkakor i form av hönor:-)

Cororace fick jag googla, nu vet jag vad det är. Gud vad man lär sig.

Det får gärna regna för min del, bara det gör det under nätterna;-)

Här är gatorna och parkeringsplatserna sopade, men jag har inte tvättat fönstren för det;-)

Spareribsen såg otroligt goda ut. Halva av en hade räckt gott och väl för min del.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

26 april 2019 18:21

Hellre Flower Power med kärlek än påtvingad klimatångest!
Är inte i form, har opererat bort en liten tumör på ena ögonlocket idag. Har ont och allmänt risig.
Ha det bra! Vi längtar också efter regn och kanske kommer det snart för min man har tvättat fönster idag.

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards