Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Sockerkänning

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2019 06:20

I torsdags blev det en miss i mitt inrutade liv tänk hur mycket 1 timma kan göra när man har socker.
Blev illamående och skakig tog ett prov och värdet låg på 3,6 första gången det händer på dom tre år jag varit sjuk så jag har klarat mej bra.
Den stora fördelen var att jag fick äta kakor och dricka ett Stort glas mjölk ljuvligt gott

Hur ska jag göra ska den tas bort knölen eller ska jag låta den sitta där.
Kan den utvecklas och bli farlig den har vuxit lite tycker jag om jag tar bort den i onödan och han inte klarar av sövningen blir det en katastrof.

Får ringa idag och hoppas på att veterinären ej har semester, det finns bara tre som skulle få sätta kniven i mina hundar en här en i Arninge och en i Kyrkbyn.
Ja alltid är det något.

När Jacob fotar får jag riktiga skogshuggarhänder så det kan bli.

Detta trodde jag aldrig att håret skulle tjockna till och växa ut igen, efter min resa 2016 var det inte mycket kvar av det.

Då tänkte jag tur jag inte är ung för då skulle det varit bedrövligt med testarna som var kvar.

Rovfågeln har nog sett ett byte Brun kärrhök ska visst vara nere vid viken men om det är en vet inte jag

Fint är det vid soluppgången på hösten.

Ganska fantastiskt att man med lilla Sony kompaktkameran kan ta sådana här bilder av månen man ser ju kratrarna till och med.

Det enda jag verkligen uppskattar med den digitala utvecklingen är fotograferandet att kunna ta bilder och att sedan på en gång få ut dom i datorn är fantastiskt.


PS. Veterinären på semester i Portugal men fick tid i Täby Kyrkby där man opererade ut hans extratänder i överkäken så på torsdag kl 9 blir han sövd.

Bra ställe med duktig personal litet och personligt, entrén är inte mycket större än min toalett på nedervåningen.

Ha en bra vecka   

 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

26 augusti 2019 18:20

Hej! Vilken fest du fick tack vare ditt låga blodsocker! Inget ont son inte har något gott med sig!
Hoppas du får några goda råd om Stigs knöl. Förstår att du är orolig, det är inte lätt avgöra vad som är bäst för honom.
Nu är det sommarvarmt igen. Idag har det varit soligt och ganska blåsigt så det blev inte så varmt. Några dagar ska man väl stå ut!!
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

26 augusti 2019 21:10

Kan bara gratulera! Ingen insulinkänning på tre år är helt fantastisk, nästan för bra för att vara sant faktiskt. Å 3,6 var inte ens "farligt" låg. Mycket bra jobbat där. Är väldigt stolt över dig. Min man har också sällan insulinkänningar, men ingen på tre år har han inte klarat.

Vilket hår du har! Helt fantastiskt det med. Men vilket jobb att sköta det. Hur bär du håret? Knut, hästsvans eller som på bild.

Det var ju en rejäl knöl, och den verkar vara ofarlig eller? Bra att du fick tid så fort. Rät beslut att ta bort knölen. Du får berätta mera sedan. Håller tummarna hårt att allt går bra.

Din Sony är betydligt bättre än min som nu har fyra år på nacken. Bilden på månen är enastående. Helt fantastisk.

Många "fantastiskt" i min kommentar ser jag:-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

27 augusti 2019 07:48

Det känns lite "skämmigt" att jag i hastigheten döpte om Gösta! Du kan väl framföra min ursäkt till honom!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

1 september 2019 15:00

Hej! Tur för mig att Gösta inte är långsint!
I morgon ska jag få min nya dator och jag har ingen aning om hur krångligt det blir att få igång den. Så det blir kanske tyst här från Brandholmen några dagar, frågan är bara hur många.
Vi har en skön dag här, behagligt varmt och en hel del blåst. Min man lagar middag idag, Biff Stroganoff som är hans paradrätt. Nu kan jag sitta och rulla tummarna hela eftermiddagen!
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards