Direktlänk till inlägg 2 september 2019

Landstinget ett kapitel för sej.

Av Monica och Jacob - 2 september 2019 07:55

Problem med Landstingets hjälpmedel i hemmet som vanligt snorkiga jävlar på kundtjänsten människan sa att jag inte skickat in beställningen.
Jävla konstigt sa jag jag har ju fått pennkanyler och lansetter men inte testremsor, tror ni inte att det var mitt fel i alla fall för jag hade inte kryssat i rutan då gav jag upp.
Kommer dom inte får jag ringa husläkaren för recept, ett land i totalt förfall.

När väl paketet kom var det öppnat, bara ren tur att inte stickorna trillat ur.

Årets saltgurka färdig ska bara stå till sej några dagar.

Små tomater men så ljuvligt goda, olivtomat heter dom och vi har hundratals.

Funderar på om man ska göra marmelad av citrusfrukterna, äta dom går inte dom är för sura men med lite socker blir det nog god marmelad.

Köttet var gott men felskuret och hade lika mycket fett som kött, hundarna tackade för maten och jag fick 175 kr som plåster på såren här har landstinget mycket att lära i frågan om kundkontakt.

Det är inte mycket som skrämmer mej men sådana här monster får mej att rysa, har alltid varit mer eller mindre rädd för dom även om det klingat av lite med åren.

Hoppas den inte hittar in igen.

Att vara morgonpigg har sina fördelar, vackra himlar och soluppgångar.

En liten fest bara så där förgyller vardagen eller hur.

Ha en bra vecka   


 
 
Ingen bild

Jacob

2 september 2019 08:19

Som den ädle riddare jag är, avlägsnade jag spindeln med risk för mitt eget liv.

Monica och Jacob

2 september 2019 08:23

HAHA lite överdrift eller hur :-)

 
BP

BP

2 september 2019 20:36

OneMed fungerade betydligt bättre med hjälpmedlen för diabetes. Då fick man grejerna inom max tre arbetsdagar
Vad är det för vita bitar som simmar med saltgurkorna i burkarna?
Egenodlade, färska tomater - MUMS!
Tycker det är strongt gjort av Jacob att "rädda" spindeln, och minst lika tufft av dig att ta en bild! Min man har också spindelskräck. Hade det varit jag hade jag haft ihjäl den. Tål ju inte småkryp som du såg;-)
Laxmackorna såg gudomligt goda ut. Å det bästa med att vara panschis är ju att man kan fira när man känner för det:-)

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards