Direktlänk till inlägg 3 oktober 2019

Det går en dag i taget 2

Av Monica och Jacob - 3 oktober 2019 10:25

Om en hund genomgår kirurgi men inte får kemoterapi är den genomsnittliga överlevnadstiden tre månader.
Om han får kemoterapi är den genomsnittliga överlevnadstiden dubbelt så lång sex månader.
Hemangiosarkom: har alltid väldigt dålig prognos.
Fattar inte att folk tycker att för att få 3 månader till är det värt att utsätta hunden för kemoterapi.

Det enda som händer är att man göder riskkapitalet som tagit över djursjukhusen.
Gösta är efter en månad fortarande pigg inga knölar som jag märkt och hostar inte snälla låt honom vara ett UNIKUM.

Så här efter Jacobs födelsedag undrar jag om jag inte ska öppna en bar här i Båtstorp HIHI

Tur man inte ska till doktorn nu när pulsen är så hög och blodtrycket så lågt, det konstiga är att jag mår bra förutom att detta digitala samhälle stressar mej kanske därför pulsen är hög igen.

Har fixat trädgården inför vintern tagit in allt som inte ska stå ute, än har det inte varit frost så det blommar lite fortfarande som denna gula ros.

Och anemonerna har fortfarande besök av bin och humlor.

För min skull vore det skönt med uppehåll några dagar Sture blir genomblöt och tar hela dagen att få torr, Gösta är det bara att dra ett drag med handduken på så är han torr.

Ha det bra i höstrusket   

  


 
 
BP

BP

3 oktober 2019 22:48

Kemoterapi är ju ungefär som cellgiftsbehandling hos människor. Å jag har sett med egna ögon hur hemskt den kan vara och ändå slutar med döden. (Du kanske minns min bästa vän N som gick bort 2009). Du har helt rätt, det är djurplågeri, och jag är glad att du inte utsätter Gösta för detta lidande, speciellt inte då prognosen bara är tre "extra" månader. Bra tänkt där Monica!!!

Dessa mätapparater för blodtryck med mera hatar jag, för man blir ju tyvärr "beroende" av dom. Själv låter jag min (snygga) husläkare testa värdena regelbundet. Å precis som du har jag hög puls och lågt blodtryck, och det tar jag medicin för. Lågt blodtryck är jag glad för, högt blodtryck är betydligt farligare. Huvudsaken är ju hur man känner sig, och precis som du känner jag mig helt okej (förutom ryggen då),

Idag var det ju nästan aprilväder, men ändå ganska soligt åtminstone här. Varför klipper du inte Sture. Lukten av våt hund är ju inte så där direkt tilltalande, än mindre att det tar så långt tid att får pälsen torr.

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards