Direktlänk till inlägg 20 november 2019

Veckans blogg

Av Monica och Jacob - 20 november 2019 07:56

I går var det Elisabeth och namnsdag igen och jag fick en liten guldnalle.

Vi åkte till Täby Centrum och skulle vaccinera oss men där tog dom betalt för att vaccinera högriskgrupper på Svea vaccin, nu har man decimerats till att kallas för högriskgrupp också HAHA

Stort är det och jag med mitt lokalsinne som går att jämföra med killen i Ingoreklamen får genast problem.

Riktigt besviken nästan bara smink och kläder och annat lulllull, blev nog sista resan dit.

Idag sista besöket hos Naprapaten för denna gång, tänk det är inte länge sedan som jag trodde att kotknackare var rena bluffen men så är det ju inte.

Efter att hon dragit ben och rygg rätt och satt nålar med el i skinkan är tant Monica som ny.

Jag som har dött en gång av Ketoacidos vet ju att det inte gör ont och hade riktigt rolig ett tag när hjärnan spökade, lever bra med min sjukdom och har fördelen att kunna avsluta livet på ett snyggt sätt när jag tycker att det får vara nog nu.

Jag har blivit lite annorlunda efter den resan har ingen dödsångest alls längre.

Att som mor sitta med full blöja och ropa på hjälp med ångest på ett rum och inte kunna göra något åt det är inget alternativ.

Det är faktiskt min STORA SKRÄCK att hamna i åldringsvården eller som hon i ett sköljrum på Danderyd.

Sverige må vara fantastiskt som en del tycker men det är inget land att bli gammal i.

Gösta kommer i alla fall inte att plågas till döds det är fördelen med att vara hund skulle man bete sej mot dom som mot gamla människor skulle man åtalas.

Ha det bra  

 
 
BP

BP

20 november 2019 20:58

Vilken söt guldnalle! Har an tre förnamn får man ju en del presenter om man firar namnsdagar.
Ja, Täby Centrum precis som alla andra gallerior lider just nu av att detaljhandeln förändras. Om du tycker att det är många kläd-/kosmetikabutiker där, så var det ännu fler för ett till två år sedan. Många har fått stänga, och inga nya öppnas.
Tycker att så länge det finns Kjell & Company, Clas Ohlson, ICA Kvantum och Nespresso där så är jag nöjd.
Det är verkligen fantastiskt hur väl du sköter din diabetes. Det var nära ögat då, men nu lär det nog dröja ett tag innan du trillar av pinnen.
Håller med dig att Sverige är fantastisk för de flesta, speciellt jämfört med andra länder. Men att vara gammal och sjuk är ingen höjdare här.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

21 november 2019 16:43

Grattis i efterskott! Det var en mysig liten nalle du fick. Hos oss firar vi inte namnsdagar men min syster brukar ringa och gratta. Idag har jag varit på banken och ryat lite men jag blev så vänligt bemött att jag nästan kom av mig. Nu är "fallet" avklarat och lagt till handlingarna.
Gösta ser ut vara "still going strong" och det glädjer mig.
Ha det gott! Här regnar det dag efter dag, inte alla kul. Tur att det inte snöar.

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards