Direktlänk till inlägg 3 december 2019

Vinter

Av Monica och Jacob - 3 december 2019 08:40

Ja då blev det vinter inte så kallt och inga blöta hundar ganska skönt faktiskt.

  

Fick en cyklamen av grannen och vad händer jo dom knoppar som växt ut här hemma ser inte alls ut som cyklamenblommor, konstiga gröna fingrar jag har.

Riktig Cyklamen

Och Monica Cyklamen ???

Efter att ha sett köerna och tiderna två dagar i veckan för vaccination hos vår husläkare tog vi snabbt beslutet att åka till Svea vaccin i täby och betala ur egen ficka, det tog nog bara 2 minuter att vaccinera sej värt vart enda öre.

Passade samtidigt på att titta på ankorna i stövlar som jag blev helt förälskad i efter att ha sett dom hos Beate, om jag varit snäll får jag nog en i julklapp.

5 mindre knölar har det blivit denna gång men han är fortfarande pigg på fredag nytt ultraljud buk för att kolla dom inre organen.

Är det grönt då så är det bara att be en stilla bön för att inget händer under jul och nyår när det kostar 3000 bara att sätta fötterna innanför dörrarna på djursjukhusen som är dom enda som har öppet.

Jag går omkring med en klump i magen för man blir ju hela tiden påmind om hans sjukdom bara man tittar på honom.

2017 skulle vi inte ha några julklappar men fy fan vad tråkigt det blev så dagarna innan julafton kröp vi till korset och åkte och handlade klappar HAHA

I år har vi startat tidigare och jag längtar som ett barn till julafton.

Ett påstått beställningsjobb tre snorisar tände på företagets bilar så jä..a onödigt och ett stort avbräck i kassan för killarna som äger företaget, hoppas man får tag i dom som gjort det.

Fast politiker och journalister och annat pk folk påstår det har jag inget minne av att man eldade bilar när jag var ung.

Ha det bra  


 
 
BP

BP

3 december 2019 21:00

När jag skriver den här kommentaren töar det för fullt, och snö samt is rasar ned från taket. Låter som om några slänger ut möbler från balkongen från tionde våningen. Så snart är dina pälsklingar nog blöta igen;-)

Det finns olika cyclamvarianter såg jag när jag googlade, för Monica-cyclamen hade jag heller aldrig sett: https://sv.les-jardins-de-sanne.com/olika-cyclamen-plant-varianter-laer-dig-om-typer-av-cyclamen-vaexter/
Skrattade gott åt dina bilder från Täby Centrum. Bilden med juldekorationen var ju nästan identisk med min. Å så himla kul att du "tände" på ankorna jag visade. Blogglandia är fantastisk:-)
Jag förstår din oro för Gösta. Man ser ju knölarna så himla tydligt, och det är då verkligen ingen vacker syn. Hoppas han klarar sig över helgerna och gärna längre, bara han slipper lida...

Julklappar och födelsedagspresenter har vi slutat med för länge sedan. Jul är till för barn. Och med det sagt så kan jag bara konstatera att det ju är kul att ni har barnasinnet i behåll;-)

Även på vår parkeringsplats tuttade dom på tre bilar för ett tag sedan. Första gången det hände. HSB agerade direkt och har nu mångdubblat belysningen. Så hoppas att det var en engångsföreteelse...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

4 december 2019 18:17

Ja, nu drar det iväg mot jul. Den lilla snö vi fick har försvunnit och vår promenadväg är kletig och geggig. Jag får nog vidtala någon närstående så att skorna blir borstade.
Vi vaccinerade oss förra veckan. Det var ganska många före oss men det gick fort så vi väntade inte lång stund. Vi har en privat, landstingsansluten vårdcentral så vi behövde inte betala.
Jag blir så ledsen när jag ser Göstas knölar men är glad över att han är på alerten.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards