Direktlänk till inlägg 30 december 2019

Hosta

Av Monica och Jacob - 30 december 2019 09:23

Och förkylningen tuffar på är inne på tredje veckan nu varför hittar man bara på vaccin mot influensa när detta är minst lika jävligt ?

Två som i alla fall är pigga och som inte är skotträdda, hos oss ute i bushen är det inte något överdrivet smällande runt nyår folk törs väl inte:-)

Har köpt kärvar till gulsparvarna något vi gör varje år, rena julbordet för dom.

Av grannen har jag fått en ärtskottsodling något jag helt har missar att det finns man skördar dom och kan steka eller äta dom som dom är.

Gör man rätt kan man få flera skördar, ska bli kul att se om det blir ätbart.

Ha det bra   

  

 
 
BP

BP

30 december 2019 19:40

Du är inte ensam om din "långtidshosta". Två andra bloggare har drabbats av samma förkylning och har hållit på i veckor nu.

I år lär det inte bli m¨ånga smällar/fyrverkerier med alla nya regler, lagar och godkännanden. Lite synd tycker jag, älskar fyrverkerier...

Ärtskottsodlingen var nåt helt nytt för mig. Aldrig hört talas om. Men det verkar himla enkelt i alla fall. Äter man skotten och låter ärtorna vara eller... Är det vanliga ärtor eller kikärtor? Ska bli kul att se resultatet och höra hur dom smakade.
Sture är så fin med sin nyårshatt. Å återigen påminns jag av Argos...

Önskar dig och Jacob också ett gott och friskt 2020!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

5 januari 2020 13:42

Ja, det är en besvärlig förkylning som går nu. Vi har klarat oss undan men vår granne var dålig i minst 4 veckor. Hoppas ni frisknar till snart!
Det är skönt att vi har kommit in i ett nytt år och kan se framåt. Vi har sett solen de senaste två dagarna och det har varit ljust och trevligt. Men fy så blåsigt, jag som är lättviktare kan knappt ta mig fram i de värsta vindbyarna.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards