Direktlänk till inlägg 22 januari 2020

Nu vill jag bli frisk

Av Monica och Jacob - 22 januari 2020 10:21

Sjätte veckan nu som jag är sjuk lyckan vore att få sova en hel natt.

Det här var en förvaltning som överraskade mej med sin snabbhet och trevliga bemötande.

Tur man kunde skriva till patientnämnden på datorn som jag skakar efter all medicin jag fått för att hålla andningen igång riktiga ticks HAHA vilket skämt man är.
Som grädde på moset har man Göstas sjukdom och en mor som håller på att krokna helt enligt Tibblehemmet.

Utan den här manicken hade jag inte klarat vardagen, en puff och sedan vaknar luftrören igen.

Mitt livs första glasögon nu kommer jag att se som en hök, efter det en fika men tyvärr kunde jag inte ta en morotskaka något som jag är dödens sugen på marsipanmoroten är ju bara så läcker.

Lite god soppa och whiskeyprovning med grannen har vi också hunnit med.

Det finns inget mysigare än när vårlökarna slår ut hoppas vi inte får vinter nu bara när det ska bli vår.

Ja vad säger man den var ju så farlig och skulle sprida sej till inre organ men inget händer på den fronten och han är fortfarande så pigg.

Han skulle ju bara leva 3 månader efter diagnosen nu är det snart fem, har ju för att vara på den säkra sidan tagit två biopsier och båda har visat på blodcancer.

Det svåra blir ju när den blivit så stor att han besväras av den och man ska behöva ta bort honom när han för övrigt verkar frisk och denna väntan tär på en.

Konstigt att dom hittat varsin pinne för det mesta brukar dom kampa om samma:-)

Ha det bra i solskenet   

    

 
 
BP

BP

22 januari 2020 20:00

Jo du, efter 6 veckor tycker jag verkligen att det är dags att bli frisk. Tur att "manicken" eller rättare sagt dess innehåll verkar göra susen.
Grattis till dina första glasögon. Det ser ut som att du valt två par. Är du närsynt eller långsynt eller både och? Själv har jag varit både och sedan jag var 30 och har också två par glasögon. Försökte med progressiva, men då hade jag sjögång, så...
Kul med whiskeyprovning (rena medicinen för diabetiker ju).
Dina gröna fingrar är helt otroliga. Vet inte hur du beter dig...
Knölen på stackars Gösta växer ju med en rasande fart. Aningen (läs: mycket) otäckt. Det konstigaste är ju att cancern inte har spritt sig till organen som läkarna hade sagt från början. Utan tumören verkar vara "inkapslad". Bra på ett sätt såklart, men jag förstår dig helt och hållet.
Just i Göstas fall kan jag ju undra om man ändå inte skulle kunna skära bort den en gång till. Vet att du skrev att läkarna sa nej för fem månader sedan, men som lekman och med tanke på att tumören är "inkapslad" så kan jag inte låta bli att undra...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

24 januari 2020 14:51

Jag förstår innerligt väl att du är trött på allt strul och hoppas att du snart känner dig som ditt gamla jag. Tur att Patientnämnden verkar ok. Ja, det är bekymmersamt med Gösta, knölen växer men det är ju skönt att han är pigg och kan springa runt med sin kompis Sture.
Vårblommor är extra välkomna nu efter den långa tråkiga vintern. För vintern är väl över nu hoppas jag.
Önskar er alla en trevlig helg!

http://brandholmen.blogspot.se

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards