Direktlänk till inlägg 20 maj 2020

Datorproblem

Av Monica och Jacob - 20 maj 2020 15:38

         

Det går inte att blogga på normalt sätt på nya laptopen, som ni ser har jag jobbat på egen hand men det ser värre ut än det var.

Nya bilen rullar på full med en massa utrustning vi normalt inte skulle begärt och som vi egentligen inte behöver, men det är ju ganska fantastiskt att kunna sitta med armarna i kors när bilen parkerar på egen hand :-)

Och det är skönt med högt insteg så man slipper krypa i och ur bilen.

Svante har tappat dom flesta av sina valptänder, vilket är skönt.

I tvättstugan blommar det för fullt kan ju inte sätta ut något pga frosten i morse fick jag skrapa rutorna på gamla mercan som vi har kvar medans vi lär oss den nya.

Återkommer när jag fått ordning på mina datorer.

Ha det bra   


 
 
BP

BP

20 maj 2020 20:43

Ja, det tar alltid ett tag tills man blir kompis med en ny dator, nytt operativsystem med mera, med mera. Men du lyckades i alla fall ladda upp alla bilder för fri tolkning av dina läsare.
Fingret såg inte roligt ut, men har man en blogg så har man, det gäller ju att dokumentera:-)
Tänderna trodde jag först var små bitar av en bläckfisk. Sedan tänkte jag Monica kanske hade bitit av en tand, men sedan var det Svantes mjölktänder. Jaha:-)
SUVen ser cool ut. Å just fickparkering är nåt jag gärna skulle vilja göra med armarna i kors. Lycka till med nya bilen! Har han döpts än?

Svar: Du har så rätt med kompaktkameror. Finns knappt några, åtminstone inte sådana som passar till min IQ. Den jag har beställt hos Dustin är en Sony Cyber-shot DSC-WX500, en nyare version av den jag har nu, som är en WX350. Tror inte att den nya är den senaste modellen, men jag är ju van vid alla rattar och funktioner så... Får den nya inte förrän i mitten på juni.
Konstigt att din kamera gick sönder. Den har du väl inte haft så länge, eller? Jag har haft min i exakt fem år. Å efter 40 000 bilder kan jag ju knappast klaga. Hur många bilder har du tagit med din?

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

21 maj 2020 18:15

Det är en utmaning att byta dator!. Det är inte så länge sedan jag köpte en ny så jag har allt strul kvar i minnet. Men det föser sig så och plötsligt är man vän med sin dator.
Vilken läcker bil ni har köpt! Kul att ni satsade på något riktigt bra så att ni verkligen får glädje av den.
Vi har haft en ljuvlig dag, soligt och skaplig temperatur. Nu blommar både hägg och syren, det är så vackert.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

23 maj 2020 22:03

Väldigt fina bilder, hoppas de inte var blod på handen utan något bär som färgat det. Ny datorer o telefoner brukar ta en stund att lära sig.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards