Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Spruta två

Av Monica och Jacob - 21 juni 2021 09:10

Nu har jag tagit spruta nr två i ögat på Sophiahemmet, konstigt det sved och ögat tårade sej hela dagen men på kvällen var det bra igen.

Första gången kände jag ju ingenting.

Har även varit på St Erik för kompleterande undersökningar, ett fint ställe men fy fan vilket gytter att köra bil i sedan man flyttade till KS området.


Vi har även varit i Edsbro för gravvård, satsade på bägarrankor i år får se om dom växer och blommar.




När jag var barn stod det Sättraby Järnvägsstation på skylten och man hade 100 meter till tåget som tog en till Östra Station, det var tider det nu är det buss eller bil som gäller.


Gäddsjön min barndoms badsjö skymtar bakom träden, där fanns fullt med näckrosor och vattnet var svagt brunt kommer jag ihåg.

Tokhund älskar att ligga i buren så det blev att flytta upp den i sängen så han fick sova med oss andra.




I söndags middag hos grannen riktigt mumsigt och hon kollar sockerarter så det är bara för mej att lassa in.


Den 30/6 ska jag kassera in min födelsedags present, helt vegetarisk lunch men det går väl det också.



Den obligatoriska resan till Vaxholm gjordes i helgen såg ut som vanligt där annat var det i Sundbyberg där man helt har byggt bort småstadskänslan man blev ledsen av att se det.

Ha det bra till nästa gång  

 

 

 

 
 
Ingen bild

Jacob

21 juni 2021 09:46

Upplysningsvis är det jag som kommenderas som chaufför. Order gives kör till St Eriks ögonsjukhus eller nu åker vi till Vaxholm. Till Edsbro åker jag frivilligt för det är en rolig biltripp med olika vägar att köra på.

Monica och Jacob

21 juni 2021 09:50

När det gäller ögonen har jag inget val eftersom man inte får köra bil när man fått pupillvidgande droppar eftersom det är vit käpp som gäller timmarna efter.
Vad gäller Edsbro gillar du ju att leka Rally Kalle.

 
violen

violen

21 juni 2021 18:10

Hej! Hoppas det går bra med dina ögon. Det är jobbigt när det strular med just ögonen. Skönt att du har tillgång till egen privatchaufför när det behövs. Det kommer att bli jättegott med vegetarisk mat, vilken tur du har som blir bjuden på käk lite nu och då.
Har varit hos tandläkaren idag. Jag ramlade ju pladask och slog mig illa i munnen och tänderna tog stryk. Men det ser ut att ordna sig utan en massa ingrepp så nu ikväll är jag riktigt glad.
Ha det bra! Kram!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

21 juni 2021 21:29

Hahaha! Gillar er bloggkonversation. Bor ni fortfarande ihop eller;-)
Ni har i alla fall inte haft tråkigt. Kan lugnt säga att jag misstolkade din rubrik. Trodde du fått spruta nummer 2 mot Covid-19;-)
Så fint graven i Edsbro är, ni ser verkligen efter den.
Så hundarna har sin egen säng, varav Gösta sover i bur... Han har ingen diagnos eller;-) Åsså sover du i sängen bredvid. Jaha, bättre det än att ni delar säng;-)
Måltiden hos grannen såg verkligen god ut! Å Slottsträdgårdens Café vid Ulriksdal är hur cool som helst. Deras smörgåsar och soppor är enastående:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards