Direktlänk till inlägg 17 juli 2021

Oflytet fortsätter

Av Monica och Jacob - 17 juli 2021 12:53

Det är inget roligt att blogga händer ju bara en massa skit.

Jacob fick ont i ryggen vilket visade sej vara njursten, man satte in en Nefrostomi för att avlasta njuren och då började helvetet.

Det var länge sedan jag körde så mycket bil, stup i kvarten blev det stopp i avrinningen på den och två gånger la dom in honom akut, vilken cirkus.

Men vi hade tur vid sista inläggningen visade sej det att stenen på 5 mm var borta och Nefrostomin som vi kallade extrasnoppen   togs bort och jag drog en lättnadens suck.




På torsdag blir det en hoppas jag sista rtg och provtagning eftersom han blivit svårstucken på gamla dagar.

2021 visade sej inte vara vårt år det heller, sjukdomarna har ju avlöst varandra men det är lättare att vara sjuk själv tycker jag.


Mitt i allt elände var Pernilla och jag på Ulriksdals Slottsträdgård och åt lunch det var en riktig höjdare så gott och sockret höll sej ganska lugnt efteråt.






Mycket jordgubbar blev det i år men nu är dom slut.


Blommande potatis kommer tyvärr inte ihåg vad det är för sort, tycker blommorna liknar Pelargon.


Veranda och balkong målade skönt att slippa göra det själv.


Vovvarna mår i alla fall bra.

Tredje sprutan i ögat tagen och blödningen hade gått tillbaka, nu återstår att se hur ofta jag behöver ta dom.

Ha det bra i värmen    

 

 

 
 
BP

BP

17 juli 2021 20:54

Nej, det är verkligen inte ert år i år heller. Det är inte roligt att bli gammal (äldre), för tyvärr börjar det negativa ta över. Kanske naturligt när man passerat 65, men roligt är det verkligen inte.
Stackars Jacob. Håller tummarna att det är sista gången att kan måste besöka DS för undersökningar. Åsså lärde jag mig vad en nefrostomi är för nåt. Kan lugnt säga att den "behandlingen" kan jag vara utan. Ja, sjukdomen också såklart.
Ge Jacob några styrkekramar från mig.
Kul att du och kompisen åkte till Slottsträdgårdens restaurang. Den där cheesecaken såg gudomligt god ut:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Jacob

18 juli 2021 05:38

Kommer aldrig mer att lita på sjukvården. Vi ger lokalbedövning sa dom. Det var en överdrift. Gjorde så ont att jag började gråta. Men nu är den borta så jag kan återgå till ett "normalt" kissande.

 
violen

violen

20 juli 2021 16:11

Några små glädjeämnen finns i alla fatt mitt i allt elände. Jacob verkar vara på bättringsvägen, hundarna mår bra, verandan och balkongen är nymålade och du har varit på lunch i Ulriksdals Slottsträdgård! Man får suga på godbitarna när livet jäklas. Ni har verkligen haft några otursår och jag kan inte annat än att skicka en stor styrkekram och hoppas att det vänder!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards