Direktlänk till inlägg 27 september 2021

Spine Center

Av Monica och Jacob - 27 september 2021 09:38

Löwenströmska var en positiv upplevelse hade inte tappat stilen som andra sjukhus och vårdcentraler har tack vare coronan.

Bra cafeteria och ett Spine Center med en kaffemaskin med många sorters kaffe att välja på i väntrummet.
Lägg sedan till att doktorn var i tid och lyckades läsa av mej så vi hade ett givande och roligt samtal vilket ju inte sker alla gånger i dagens samhälle.
 
Än lite råg kvar i ryggen så jag slipper operation för tillfället SKÖNT.

Stor parkering med många platser och 10 kr i timmen det är annat än Sophiahemmets 45 kr och där får man kryssa runt och leta parkering.
Tur man trivs där och litar på dom vad gäller ögonen annars hade man aldrig åkt dit pga parkeringsproblemen.
Tyvärr hade blödningen kommit tillbaka i ögat så jag fick ta min fjärde spruta i Augusti den femte ska tas nästa vecka
Hoppas på att klara mej med fyra sprutor om året.




Årets kräftskiva trevlig som vanligt men nog saknar man Bertil    alltid, många är dom i umgänget som gått vidare tyvärr leden glesar ur.

Har fått en ny favorit Porchetta så himla gott om man får tag i bra kött.


Fortfarande grönt och fint i trädgården ingen direkt frost än så det blommar för fullt och alla 17 fönster tvättade.
Vovvarna mår bra även om det märks att Sture börjar bli till åren.

Ha en skön höstvecka   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BP

BP

27 september 2021 19:36

Bra med en månadsrapport! Det skulle vara ännu roligare med en veckorapport - här på bloggen alltså.
Spine Center har ett väldigt gott rykte. Själv gick jag ju till Spohiahemmets Spine Center med min onda rygg. Men jag föll för åldersstrecket då en operation kan betyda mera risk än vinst. Men ditt ryggrad ser ut ungefär som mitt - som ett levande frågetecken;-)

Att parkera vid de stora sjukhusen är iofs "billigare" än att parkera inne i stan, men personligen tycker jag att det borde vara gratis. Jag menar ingen åker väl frivilligt till ett sjukhus och parkerar bilen. Ta man bilen till sjukhuset är det ju för att man ha en anledning. Undantag kanske Danderyd, där man kan missbruka parkeringen som infartsparkering.
Porchetta säljs hos den lokala ICA. Har aldrig testat, men minns Jamie Olivers Porchetta för många år sedan.
Minns ju när du fick hem "lilla" Sture. Hur många år sedan var det...
Tiden går när man har roligt sägs det ju;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

28 september 2021 10:19

Tur att det också finns glädjeämnen som kräftskiva och en fin trädgård mitt i alla hälsoproblem. Hoppas du klarar dig med 4 ögonsprutor nästa år. Klokt att avvakta med ryggoperationen, inte alla säkert att den gör någon nytta (egen erfarenhet).
Här är det lite upp och ner men det hankar sig fram. Har en sprillans ny mobil att knappa på, frustrerande men kul.
Ha det gott! Kul när du hör av dig!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards