Direktlänk till inlägg 28 februari 2022

Skitvinter

Av Monica och Jacob - 28 februari 2022 10:06

I går morse var jag ner till Österskär för att fota soluppgången.

Kom en tjej åkande parkerade och gick ut i badrock, ska du bada sa jag ja sa hon började med det förra året och jag tycker det är så skönt.

Medan jag fotade gick hon ut i vattnet slog sönder nattisen med handen och tog ett dopp.

Vilken viking och riktigt trevlig var hon en sån där som man gillar på en gång.




När tjatet om Coronan tog slut och den försvann över en dag skred Putin till verket något som världens folk inte behövde.

Det värsta som hänt här är att någon stal denna gamla Saab och ställde den mitt på vändplan men den här gången tog det bara fyra dagar att få bort den.




Vägarna här och även framsidan på tomten har varit rena mardrömmen men man har haft tur än så länge och hållt sej på benen.

Vi har bott här i 25 år nu och aldrig upplevt något liknande en riktig skitvinter.


 

Grannen har tagit ner sin fina tall och även granen fick gå, blev lite ljusare hos oss men jag gillar stora gamla träd så jag saknar dom.


Man börjar ju fundera hur det står till här, Coops parkering söndagmorgon kl sju fem av hundratalet platser upptagna dvs mycket plats likt förbannat körde kärringen upp i häcken på oss och parkerar.

Tur man inte skulle ha upp bakluckan.

 


Nu är det vår när Stjärtmesen och Gråsiskan dyker upp vid fågelmaten HÄRLIGT


Två som gillar snö men dom behöver ju inte skotta heller.

Ha det bra  

 

 

 
 
BP

BP

28 februari 2022 19:02

Vilka helt underbara bilder från soluppgången. Helt fantastiskt fina. Bara tanken att få bada i vatten som jag måste "frigöra" manuellt får mig att få gåshud över hela kroppen. Men jag har förstått att det konstigt nog är tack vare pandemin att folk (mest kvinnor) har börjat med denna "vintersport". Oförklarligt för mig.

Pandemin är ju långt ifrån över. Nu får vi invasionen på topp. Men är aningen glad att det visst inte var så enkelt som despoten trodde. Att köra över "lilla" Ukraina sket sig ju. Å för en gångs skull fick länder och organisationer häcken ur vagnen och kunde hjälpa landet med allt från vapen till förnödenheter. Bra där!
Vintern var en jo-jo-variant. Det hade varit roligare med antingen en grön vinter eller en med "riktig" snö. Inte bara några millimeter som sedan töade, blev till vatten och frös till en isrink. Men man är nog aldrig nöjd med vädret...

Det är så himla synd när man kapar och tar bort gamla, fina träd. Det gör man här också. Förklaringen brf gav var att träden var sjuka (de var 60 år gamla) och att deras rötter "lyfte upp" asfalten på gångvägarna. Ja, ska man tro på det? Vet inte riktigt faktiskt.

PS. Fantastiskt fina foton av fåglarna också. Extra eloge till att du visste vad det var för sort. DS.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

2 mars 2022 16:03

Så fina bilder du bjuder på! Fy så hemskt med vinterbad. Jag fryser vid blotta tanken. Vi har inte haft mycket till vinter men visst har det varit halt väglag ibland. Idag är det rena vårvädret, har kunnat sitta ute på balkongen. Framtiden ser inte så ljus ut, hoppas det lugnar ner sig på krigsfronten.
Ha det gott och var rädd om dig!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards