Direktlänk till inlägg 10 juni 2022

Pyspunka

Av Monica och Jacob - 10 juni 2022 06:22

Förra fredagen började däcktrycksvarnaren att ha synpunkter på trycket 3 dagars väntan pga långhelg.

I tisdags fick jag hjälp på en gång proffsig trevligt och gott kaffe.

En haltimma tog det att dra ur skruven och laga däcket, SATANS hantverkare som dräller spik och skruv lite överallt.

Tur vi har två bilar även om jag inte är imponerad av rymdskeppet Aniara som är värre än Hyacinth Bucket på att lägga sej i bilkörningen.




I går åkte Gubbdagiset på skärgårdsresa med Storskär skönt att livet börjar bli normalt efter två års uppehåll.

Idag är han lite trött gubben.





Att hönsen har förklarat krig mot Ryssland är jag inte imponerad av och om vi går med i NATO blir risken mycket större för ett anfall, kommer sedan NATO och lägger sej i är vi rökta.



Det bästa vi gjort under våra 40 år ihop var att vi för 25 år sedan flydde Solna för att bosätta oss lantligt i Österåker.

Brukar tänka på mina morgonrundor hur lyckligt lottad man är som bor så här.

Bara fåglarna hörs och det är pga kylan fortfarande vår och krispigt grönt där man lullar omkring och tömmer huvudet på mörka tankar, mycket bättre än alla lyckopiller som folk plockar i sej.



Jordgubbarna mognar nog lagom till jul och blåbär blir det inte mycket av här ute i år.

Ha en skön helg  

 
 
 
 
Ingen bild

Jacob

10 juni 2022 12:53

En mycket trevlig resa som kan rekommenderas. S/S Storskär avgår från Strömkajen kl 12.00 och är åter kl 15.30

 
BP

BP

11 juni 2022 19:41

Just en sådan punka fick jag för några år sedan på min lilla verkstad i Viggbyholm. En snarlik skruv var det också. Inte lätt att hålla ordning på "skräpet" verkar det som.
Är man morgonmänniska som du är det ju perfekt att bo idylliskt på landet. För det är väldigt fint hos er. Ändå är det ju inte alltför långt att åka in till stan - om andan skulle falla på alltså. Det gör den ju inte hos dig, men väl hos Jacob:-) Maten på Storskär ser gudomligt god ut. Där vill man ju bara hugga i. Så kul att gubbgänget har tagit upp sina "möten" igen. Det var på tiden. Hoppas gänget gör många fler utflykter:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

12 juni 2022 14:40

För något år sedan fick många i vår bostadsrättsförening punka på bil- och cykeldäck. Slarviga hantverkare hade ströslat skruvar och spikar på vår parkeringsplats. Inte alls kul, ställde till onödigt besvär. Om dina jordgubbar mognar lagom till jul kan du säkert sälja en del och tjäna stora pengar.
Så kul att gubbgänget" kan träffas igen. Maten de fick set jättegod ut.
Ha det gott och hälsa till vovvarna från mig!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards