Direktlänk till inlägg 22 oktober 2022

Lugnet råder

Av Monica och Jacob - 22 oktober 2022 11:44

Har inte mycket att skriva om det har varit lugnt en period.

Ögat såg bra ut sist så jag slapp ta en spruta, första gången faktiskt.



Går det att lita på SMHI svar nej prognosen säger inget regn medan radarbilden säger motsatsen.

Vi blev blöta kan man lugnt säga.



Man får se upp när man går i mörkret i skogen vill ju inte ha en korsspindel krypande i håret Hu så hemskt.

Bilderna tagna med blixt.

Att bo vid skogsbrynet har sina fördelar, mycket rådjur och älg hälsar på dessbättre har jag inte sett några vildsvin än så länge. 

Ibland gör man det lätt för sej, gårdagens middag varm macka med skinka och ost, riktigt gott.

Blåklockorna blommar vid staketet och anemonerna i rabatten så än är det inte vinter.

Ha det bra      

    

 

 
 
BP

BP

22 oktober 2022 19:35

Sååå skönt att ögat såg bra ut och att du slapp ytterligare en spruta. Nu håller jag tummarna att du får samma resultat framöver också.
Den där spindeln såg ut som en intro av Halloween. Du behöver inte köpa en "konstgjord" sak, den här duger så bra så;-)
Älg och rådjur så nära inpå. För mig som bor i flerfamiljshus är det nästan exotiskt, åtminstone med en älg. Rådjur har vi på innergården så och då. Synd att man inte får göra en Runar och skjuta rådjuret. Rådjurssadel älskar jag - på tallriken alltså;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

24 oktober 2022 18:13

Vilket rikt djurliv ni har, från spindel till älg! Vildsvin är inte kul så det är väl skönt att ni slipper dem.
Varm macka med ost och skinka är jättegott, det äter vi lite nu och då. Är trött på att laga mat så då passar det bra med något lättlagat.
Idag är det regnigt och disigt annars har vi haft en fin höst. Men snart kommer trista november då får man väl gå i ide.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards