Alla inlägg den 2 december 2009

Av Monica och Jacob - 2 december 2009 10:45

Män i Västra Götaland får dyrare hörapparater än kvinnor, och även två hörapparater direkt. Nu ska orsakerna till orättvisorna utredas.
– Vi vill ju inte blunda för att redovisningen visar en könsskillnad, säger Milijana Lundberg, audionom på Södra Älvsborgs sjukhus, som håller i utredningen.


Jacob har redan luskat ut varför, jo förstår ni kvinnorna snackar så mycket så männens måste vara dyrare för att hålla  Och det behövs två för dom (kvinnorna) snackar sönder en i månaden.


Här om dagen fick vi post igen som skulle till en helt annan adress, problemet var att det var citymail som delade ut den. Vad gör man med den, kan man lägga den på postens brevlåda. Eftersom jag gjort bort mej hos brevbäraren,skickade jag ut Jacob för att fråga honom. Han var bussig nog att ta med den till rätt adress. Kanske ska förklara varför jag ligger på minus hos postverket. Det är nu några år sedan, vi satt vid köksbordet och fikade när posten kom. Inte mer med det, men när han skulle åka efter att han lagt posten i brevlådan cyklade han på en pinne som låg mitt i gatan. Kan ju förstå att han blev irriterad  , men det han gjorde sedan fick mej att gå i taket   lindrigt sagt. Han tar upp pinnen som är full med snö, vänder om och trycker ner den i våran brevlåda.Den här gången hann inte Jacob stoppa mej, ut som ett jehu, svart i ansiktet och med död i blicken. Han såg lindrigt sagt förvånad ut när jag kom utfarande och frågade om han var helt bombad. Efter några väl valda ord, lovade jag honom att om han gjorde om det igen skulle jag personligen stoppa upp pinnen i arselet på honom   När jag kommer in med posten som är blöt och smutsig   sitter Jacob som ett frågetecken, vad hände tur att han är härdad den mannen.Till saken hör att det inte var våra hundar som lagt pinnen mitt i gatan, är väldigt noga med att plocka bort efter dom. Detta hände för x-antal år sedan men han hälsar fortfarande inte på mej, ja ja det överlever jag nog.

  

Respekt har man för dom, hu vad dom fräste åt hundarna.

Ha det  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards