Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Förbannade snöande

Av Monica och Jacob - 29 januari 2010 05:47

Påminn mej om jag skulle klaga på regnet att jag har sagt att jag föredrar det före snön, man har glömt bort hur eländigt det blir när snön tar över ens liv.Det ska skottas varje morgon, man har två gamla mödrar som i alla fall den ena inte kan gå ut själv utan blir sittande inne. Och i går var det rena chicken racet när man skulle ner till fåglarna i viken.Skogen går knappt att gå i men musklade blir både vi och hundarna, på vissa ställen sjunker man ner till skinkorna pga drivbildningen.Gatan som varit mer än tvåfilig går det inte att mötas på nu längre, och sikten när man ska ut på stora vägen är lika med noll pga att man har plogat upp stora högar. Så ni som läser detta och gillar snö får nog komma med bättre argument än att barnen och skidåkarna har kul.Nä en sådan här vinter ska man bo i lägenhet så det så.

  


  

Om några månader får ni höra oss klaga på pygmévärmen istället, här jagar Zeus vattendroppar i värmen kolla gapet  

  

Visst är dom fina mina Schäfervantar som jag beställde av en tjej på blogtown. Tyget fick specialbeställas från USA men dom blev inte mycket dyrare än liknande vantar i affären,varma och sköna är dom också.


Ha det  nu ska vi ut och skotta    

 
 
Ingen bild

Siv

29 januari 2010 06:20

Klart man måste få klaga både på kyla och värme 35 grader varmt blää;-( Vilket gap hihi
Ha det bra/Kram

 
Ingen bild

Snuffsan

29 januari 2010 07:20

Ja skönt att bo i lägenhet;-) fina vantar

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

29 januari 2010 10:13

Bor man på landet är snön en fröjd tycker jag , som du vet;-) I stan kan det ju kvitta där blir det snart en enda sörja av salt och sand. Vi får nog bereda oss på kallare vintrar, skaffa snöscouter, hundsläde och termodressar;-) Hej vad det ska gå i de racen med de kyllingarna;-) Ut och skotta, fin motion och sen in och ta en fika kan det bli bättre;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 11:32

Ja, nu får det banne mig räcka med snö. Jag var ut på tomten och lekte med Doris igår. Det gick ju knappt att ta sig fram ju!! Skogspromenad gav jag mig på i morse med men mina ben får lida för det nu. Jäklar så tröggått det var.
Men solen lyser ju i alla fall om man nu ska hitta nåt positivt hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 20:57

Jo då, välklädd var man därute i snön. Annars hade jag nog fryst ihjäl hihi

Doris är en krafsare. Varje gång man lyfter upp lite snö eller tar ner nåt under snön så måste hon krafsa fram det. Även mig krafsar hon på när jag slänger mig i snön hihi

Ha en mysig fredagskväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

29 januari 2010 23:53

Fint och vackert är det här men nog kan snön stöka till det,ha ha
Sablarns vad vi ja´har plogat och skottat,puh.
WOW vilka häftiga vantar,vill haa,
Kram o ha en trevlig helg

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

30 januari 2010 00:29

Hej, tack för titten o hälsningen! Har du också problem med lederna? Himla skit när det är så kallt. Nu måste det snart vända ;) Vilken VINTER! Ja, det är inte utan att man längtar efter en lägenhet med vaktmästare som fixar allt. Ha det gott!

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

30 januari 2010 00:59

Ett helvete att skotta men oj så vackert. Vitt, ljust och rent, torra hundar,rent inne. Fästingar dör, mördarsniglar fryser, man får kondition. Ja det går att räkna upp hur mkt bra som helst. Glöm inte bort att det regna & blåste i 3 månader innan , det var ju värre tycker jag.Tjusiga vantar men tappar du dom i snön så hittar du dom inte igen *S*.
puss

 
Ingen bild

Pia

30 januari 2010 01:56

Åhhhh vilka fina vantar. Nu har jag varit och skottat växlar och brygga vid Sickla udde så man får skotta både på jobbet och hemma. HA HA. Jag är oxå trött på att skotta och pulsa i snön men hundarna njuter i fulla drag. Krama på hundarna och den stora lufsen. Kram

 
Ingen bild

Monica

30 januari 2010 07:11

Bra att du bygger muskler, kan behövas när du ska sätta grannen på plats;-) Så kan du ju köra ett litet muskelspel för Jugge också, så att han vet vad som väntar om han kaxar upp sej hihi.
Ha det bra/Puss

 
Ingen bild

JJ

30 januari 2010 08:09

Gillar vantarna, det var ett redigt gap;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards