Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Farbror blå

Av Monica och Jacob - 28 juni 2010 10:25

Nu ska jag ta en tiodagars fasta och se om jag blir något bättre i urinvägarna och om värken i kroppen kan bli mindre. Härligt brukar det vara på tredje dagen när lyckoruset av någon märklig anledning träder in  

Efter en skön morgon vid havet i går dyker farbror blå upp, en riktig fräsching mums mums.

     

Det var en jävla tur att dom var mer intresserade av Jacobs körkort och nykterhet än av bilen, Argos var ju inte direkt imponerad av dom och nya sommardäck är på G men ej på plats.

  

Godkänd stod det i alla fall så man slapp gå hem, vet inte om den som sitter bredvid får köra hem bilen om föraren är full.

  

Fortfarande lugnt och skönt vid badet

  


  

Så även vid Skeppsdal

Så håller vi tummar och tassar för att Svinto i Schäferlyan piggnar till fort, vet hur jobbigt ni haft det och skickar en kram till er från oss alla

Ha en skön måndag  

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

28 juni 2010 14:36

Åh en till...ja vi är nog många som har besvärligt i de där vägarna men fasta...hjälper det. Dricka mycket vatten är bra också mot värk, det liksom smörjer? Billigt och bra;-)
Jag HAR väl berättat om när jag inte lyckades blåsa (dåliga lungor då) och min gamla dementa mor på passargerarplatsen bredvid tröttnade och sa; ge hit ballongen så ska jag blåsa upp den. Farbror blås ansikte då var... festligt och jag skrattade i 30 mil ;-)))
(Jo jag lyckades till slut)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

28 juni 2010 15:08

Tack gumman ;) Jag viste inte att fasta hjälpte mot urinvägarna, det låter ju bra. Benke blå är soliga dom. Fick också blåsa för nått år sedan och talade då om klart och tydligt att jag är nykterist, men det hjälpte inte, hm. Men dom fick sig en långnäsa när ballongen visade tomt, he. Härlig strand, där skulle man velat varit idag, lugn och ro men ändå lite livat för här är det för tillfälle helt dött, bara så trist så man kan gråta. Utanför fönstret lockas man ut, men hur då man här knappt kan ta sig fram, suck. Ja, ja, inget å göra åt bara stoppa huvudet i kudden, fast sanden hade varit bra mycket mysigare. Fina bilder som vanligt. Krya på dig också och ha det så gött. Kramen

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marre

28 juni 2010 15:27

Jaha, då vet man. Skulle själv behöva gå ner och det minst 10 kg men hur lätt är det på en skala så säg, hm. Kan bara säga lycka till och ta det nu försiktigt. Gå ner för snabbt är inte alls bra, men det vet du nog redan om gumman. När jag fastade en gång i tiden så svimmade jag av det, sen aldrig mer säger man här, huva. Bamsekramiz

 
Lotta

Lotta

28 juni 2010 21:40

Fasta ska vara nyttigt sägs det, men hur lätt är det då... Skulle bli folkilsken om jag inte fick tugga mat ;)
Aha, det var ju trist att det inte var DU som satt bakom ratten då, om det var en fräsching ;)
Fina bilder! KRAM

http://minflock.com

 
Glimz

Glimz

28 juni 2010 23:17

Så fabjo haffa är ute & svänger med batongen ute hos er. Bra det gick bra, dem kan bli så griniga om motvals väcks. Det gäller att ha med sig ett Kinderägg i såna lägen, dem brukar bli lite muntrare då :) :) Härlig ni verkar ha det där ni bor, avis!
Kramar om massor :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ewa-lena

Ewa-lena

29 juni 2010 01:01

Nä ska ru fasta, se då till att inhandla allt flytande från röda näsan! Så får du åtminstonde lite kul undertiden Ha ha !!!

Kram och lycka till
Ewa-lena.

http://tannenhugel.se

 
Ingen bild

Yvonne

29 juni 2010 01:13

förr såg man knappt nån polis alls här i bygden
tur att du slapp gå hem ,hi hi
Ljuvliga sommarbilder från vårat paradis Roslagen
Kramen och vi får väl gräva ner oss i nån grotta om det blir för varmt

 
Sussi

Sussi

29 juni 2010 08:55

Hoppas verkligen fastan hjälper..

Vilken tur att han var nykter då ;)
Det är bra att dom är ute och kollar bilisterna på vägarna. Man har ju inget att vara nervös för om man är nykter och kör lagligt!

Ha en härlig tisdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

29 juni 2010 10:41

Gomorron på er Hoppas alla mår bra och inte smälter bort i värmen idag då det ska bli 29 grader, hu. Här mår man toppen förutom ryggstrejken. Ha det så gött. Kramen!

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

29 juni 2010 22:39

Hur går det med fastan? Om du har det lite småknas med urinvägarna så är tranbärsjuice fantastiskt bra, att rekommendera :)
Kraaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

29 juni 2010 23:12

Hade med problem med urinvägarna men fick via läkaren råd om att dricka citronvatten,tranbärsjuce vilket hjälpte. Gör det än idag...men med vodka kurant *S*.Är du nykter så får du köra vidare medan J kan sova ruset av sig därbak *S*.
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards