Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Athena 3

Av Monica och Jacob - 12 augusti 2010 09:31

Såret såg jättefint ut, det var fem stygn. Nu behöver dom förhoppningsvis inte gå dit förrän den 23:e när stygnen ska tas, matte har fått med sej material så att hon kan lägga om det själv. Imorse på promenaden var det ett par tillfällen som hon blev jättestörd på svansen inte så konstigt med ett tjockt rött bandage där. Hon har haft lite svårt att slappna av när hon bajar, hon verkar lite misstänksam mot den röda klumpen (bandaget) på svansen och vem skulle inte vara det. Nu hoppas jag att det är slut på elände för den här gången så dom kommer igång med lite träning som dom ju gillar bågge två.

Jag vet en del som har synpunkter (lägga ner tusentals kronor på en hund som är på väg mot 10 år), men en fullt frisk i övrigt fungerande hund måste väl få en chans att leva vidare. Och förresten skit på er för ingen som jag känner skulle ha tagit bort henne, men hundvärlden är konstig själv fick jag på skallen när jag köpte tillbaka två valpar till fullt pris. Ja hellre det än att dom far illa hos folk som man totalt har misstagit sej på, ja en del kan ljuga och stå i så dom tror sej själva det gäller att kunna läsa mellan raderna. Räknade ut att jag tjänade 14 öre i timmen på första kullen det ni, inte är det någon som gråter över det inte mer än jag. En del tror att föda upp valpar är en lukrativ affär, kom gärna hit och visa mej hur man gör.

  


  

   

Har köpt ny kamera, ingen värstinggrej för jag måste lära mej grunderna men oj vad inställningar och grejer det finns tar nog tid innan hjärnan sugit i sej all

info  . Tänkte jag skulle ha den att lära mej på innan jag köper något dyrare.

Ha en skön torsdag     


 
 
Beate

Beate

12 augusti 2010 10:44

Vaddå avliva en 10 år gammal hund??????????????? Inte avliver man en familijemedlem i den åldern heller. Blir så förbaska på folk med den attityden - å då är jag inte ens hundälskare.
Måste dåck säga att jag hade gärna velat se den röda "klumpen" ;-).
Bilderna du tog med nya kameran är kanooon. Vad har du köpt för nå't? Själv har jag bara en liten Sony pocketkamera och skulle inte vilja byta den mot något annat. Älskar den:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

12 augusti 2010 10:50

Det min vän.. Att du köper tillbaka valpar till fullpris för att dom ska få det bra gör dig till en seriös och bra uppfödare. Där visar du verkligen att hunden kommer först!

När det gäller Doris skulle jag kunna lägga hur mycket pengar som helst på att ha kvar henne i livet om hon är pigg och mår bar i övrigt vill säga..
Jag skulle aldrig låta henne leva vidare bara för att jag vill ha kvar henne.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Carro

Carro

12 augusti 2010 10:56

Och varför skulle man INTE lägga pengar på den operationen på en 10-åring. Det är ju så himla individuellt vad hunden tros klara av, och hur "gammal" hunden är även om pappret säger 10.
En individ som Athena som är i full vigör, fortfarande i tävlingsform och tipptopp förtjänar att få en operation av dett slag.
En annan individ kanske redan är gammal vid samma ålder och DÅ kan jag kanske förstå att man väljer att inte operera. Men dra inte alla över en kam!!!

Fortsätt att krya på dig Athena och lycka till Anna. Du är en toppenägare!!!

mvh
Carro

http://www.callencos.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 augusti 2010 11:03

Skönt att det går bra för Athena och den lilla svansen :) Så klart det måste kännas konstigt med en klump bak om man ska rasta sig ;)

Så klart man hjälper sin hund även om den är gammal. Speciellt om det är en enkel operation. Om det skulle vara en svår operation med väldigt lång konvalecens så kanske man skulle börja fundera lite, iaf jag. Sen vad andra gör är upp till dom. Jag hade en Cairn terrier som jag tog bort livmodern på när hon var 13,5 år och hon levde tills hon var 15,5 år.

Ja visst är hundvärlden konstig ibland, men så länge man gör det för hundens bästa och man vet att den fortfarande har ett värdigt liv är det väl upp till var o en var man lägger sina pengar.

Har själv haft en oreggad schäfer tik som hade himla otur hela sitt korta liv, men jag tror jag la ut en 30 000 tusen kr på henne för att få henne frisk och nog tyckte många att "Varför tar du inte bort henne istället"
Sen att hon hade otur att inte bli mera än 5 år är ju lite synd, men hon mådde inte bra och då måste man ju ge dom ett värdigt slut.

Hoppsan hejsan vad mycke och invecklat det blev, hoppas du hängde med ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Siv

12 augusti 2010 12:42

Ja om jag inte minns fel så var det någon som la ut tusentals kronor på ett akutbesök med en över 10 år gammal pappa Zeus. Det fick du väl igen med råge nästan 3 år, fast det var onödigt enlig en del.
Har du äntligen fått tummen ur och köpt en kamera, läckra bilder.
Dax att vända dygnet och sova några timmar till, ha det bra nattinatti/Kram

 
Beate

Beate

12 augusti 2010 13:14

Svar: Grattis till Sonyn!!! Det finns inga amatörmodeller bara dåliga fotografer;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 augusti 2010 18:57

Så bra att svansoperationen gick bra, nu önskar vi teamet långt liv mot nya framgångar:)
Heder åt dig som köpte tillbaks valparna.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

12 augusti 2010 23:05

Du är en fantastisk uppfödare *hurra*! Människor som har åsikter om andra har för mycket tid över att lägga sin näsa i blöt i andras liv *gah* Kom igen Athena, du är en fighter! Goooo kväller :)
Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

13 augusti 2010 00:00

Zascha har och är den dyraste hund i vetkostnader i mitt mannaminne,men så länge det går att "laga"
så är det för mig ett självklart val.
Skönt att läsa att det läker fint på henne.
Reder sig nog,
Fina blommor på förra bloggen och det tar ett antal bilder att fota in sig på..
Kram o ha en trevlig helg

 
Ingen bild

Malin

13 augusti 2010 07:30

Självklart hjälper man sin hund...vad är ett par tusen mot ett par år till.
Kan det hjälpa hunden så sjävlklart.. oavsett ålder, hon ser ju fräschare ut vid 10 års ålder än vad PIpi var vid 5.
Hoppas allt läker som det ska

 
Ingen bild

Susan

13 augusti 2010 15:03

Hoppas allt läker bra nu.Roligt med ny kamera. Blombilden blev ju väldigt skarp och A vädrar moroten som Z alltid gjorde *S*. Trevlig helg med nya kamera, blir väldigt mkt fotande kan jag tro.
Puss

 
Madde

Madde

14 augusti 2010 10:44

Var endel som hade synpunkter på att vi reparerade Svinto då hans framben svällde upp till 3 dubbel storlek!

herregud, är hunden pigg och glad och ingreppet medför extremt lång rehab så finns det ju inget att tveka om.

http://www.working-gsd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards