Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Musik o Fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 15 april 2011 14:36

MUSIK OCH FOTOAUTOMATEN # ARTIST MED ATTITYD

Billy Idol, ja nog har han attityd alltid mycket anspelade på sex just den här låten är en av mina favoriter  

Steve Harley & Cockney Rebels hörde jag för första gången när jag såg filmen The Full Monty, en helt underbar film har ni inte sett den gör det.

För att se fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/

 
 
Lena

Lena

15 april 2011 15:17

Billy Idol är absolut en kille med attityd. Steve Harley & Cockney Rebels med denna låten har jag hört tidigare några gånger och den är riktigt bra...filmen däremot har jag aldrig sett. Kan nog vara något för mig.

http://blogg.aftonbladet.se/artan

 
Ingen bild

Siv

15 april 2011 16:31

Härliga låtar lite nostalgi kryper fram här;
The full monty ja den var riktigt bra, vem kan glömma trädgårdstomtarna;-)
KRAMEN

 
Glimz

Glimz

15 april 2011 18:32

KRAM

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

15 april 2011 21:17

Oldies but goodies!!! Gillar båda två. Sådant musik görs liksom inte längre;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Misswhatsit

Misswhatsit

15 april 2011 21:26

Två riktigt sköna låtar och artister!En nostalgitripp. Njutbart.:)
Jag har inte sett filmen. Får se om den går att hyra.
Ha en skön helg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Ingen bild

Yvonne

15 april 2011 22:53

mixmegapol kan slänga sig i väggen då mor på torpet kör sin musicschow.
Kram kram o ha en trevlig helg

 
Pialotta

Pialotta

15 april 2011 22:56

Billy Idol har ju verkligen attityd:) Liksom Steve Harley.. kanonbra gigg båda två som jag gärna lyssnar till.. härliga musikvideor verkligen från dig :) den filmen har jag inte sett..fint du har din åsikt om den.. ska se:)

http://kafferasten.blogg.se/2011/april/musiker-med

 
Ingen bild

Phia

16 april 2011 06:44

Härlig musik!Önskar Er en trevlig helg.

Monica och Jacob

16 april 2011 07:28

Det samma, men var är solen och värmen här blåser det kallt?

 
Glimz

Glimz

16 april 2011 16:29

Jag kan säga så här. Jag diggar Billy Idol & den där låten är en av mina absoluta favoriter!
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

16 april 2011 17:52

Det var ett tag sen man lyssnade på dom där ;-) KUL med lite musikförslag. HA en trevlig kväll
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Mia

Mia

16 april 2011 18:16

Steve Harley....har jag missat totalt! Detta måste åtgärdas *L*

http://www.matmia.blogg.se

 
Anni

Anni

16 april 2011 22:38

Steve Harley lyssnade jag på långt innan jag såg filmen du skriver om (som är underbar ;-))

och nu är mitt lite udda bidrag på plats, på själva födelsedagskvällen ...

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

16 april 2011 23:35

På Sjöberget har solen värmt skönt på dagen, men visst lite kyligt känns det fortfarande. ;-)
Billy Idol är härlig i sin stil, full med attityd och tuffhet. Den här videon var verkligen skämsig, är det åttiotal? Eller rent av sent 70-tal?
Tyckte Steve Harley och Cockney Rebels gjorde en del bra låtar, men de blev ingen favorit. Vet inte om jag tycker att han har så mycket attityd...? Roxy Music med Brian Ferry blev mina idoler och den musikaliska kärleken finns kvar i deras säregna stil. :-)
Den störste var kanske David Bowie (för mig själv) och han har också stuckit ut kraftigt i yngre år. Min far tålde honom inte (hög rebellpoäng). Tycker han efter en svacka gjort mycket intressant musik för dryga tiotalet år sedan och framåt... Undrar om det kommer att komma något mer?
Men denna gång blev det Alice Cooper och även Alabama 3 (del 2) som jag verkligen gillar, de vågar sticka ut.
Musik är livet! Underbart, inspirerande. Hoppas vi får njuta av mer värme och sol imorgon. ;-)

http://erik56.blogg.se/2011/april/sticker-det-ut.h

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards