Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Musik o Fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 28 maj 2011 08:40

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # BOB DYLAN

Jag har väl aldrig varit någon Dylanfan men han har skrivit en hel del bra musik så jag kör ett par covers.

En som det finns en hel del vinyl med här hemma.

Måste villigt erkänna att det tog lite tid att fatta sej på Hendrix musik, Hej Joe var den enda som fastnade på en gång.

För att se fler Dylans http://kafferasten.blogg.se/


 

 
 
cat

cat

28 maj 2011 08:50

Får väl erkänna att jag aldrig har förstått Dylanhypen, men jag fick höra av några igår att jag nog är för ung för det :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

28 maj 2011 08:56

Härliga grabbar och schysst musik;-)))
Ha en bra lördag;-)))
KRAM

 
Lena

Lena

28 maj 2011 10:24

Dylan är väl lite speciell, likaså Hendrix. Bra låtval...gillar versionen med Hendrix.

http://artanstankekorn.blogg.se/2011/may/dylan.htm

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

28 maj 2011 12:00

Måste säga att när jag hörde Jimi Hendrix första gången hos en kompis blev jag alldeles galen. Hur var det möjligt att någon kunde spela så fantastiskt på en gitarr!? Att sedan skivomslaget var fullt med nakna brudar gav mig en stunds terapi bara för att kolla in allt snusk (som min pappa skulle sagt). Minns jag rätt så var det ett annat omslag när jag gick och köpte skivan... Men musiken var ju exakt samma! Underbart. En slags idol enda sedan den gången, hemma hos kompisen. :-)
"Knockin' on heavens door" hörde jag igår kväll, när tre kompisar spelade nere på Diset. Tycker nästan musikkompisarnas version var bättre än originalet... ;-) Sjöng med gjorde vi i publiken.
Jag kan förstå att du/ni väljer 60-talets Manfred Mann. Jag är mer 70-talare. Tack för kommentaren. :-)

http://erik56.blogg.se/2011/may/dylan-for-mig.html

 
Misswhatsit

Misswhatsit

28 maj 2011 15:40

En bra tolkning av temat. Jag gillar ju en hel del av Dylans musik men Jimi Hendrix låt här blir min favorit.
Ha en skön helg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Pialotta

Pialotta

28 maj 2011 16:48

Jag har alltid gillat Dylan ända sedan han började sin karriär .. men mer och mer efter hand.. hans nyare inspelningar är riktigt bra. För ett antal år sedan jobbade jag på Grand Hotell i min stad .. gissa vilken som "loggade" in sig där ;) Jo, Mr Bob Dyland .. jag har aldrig i livet varit med om ett sånt ståhej än den gången. Allt skulle vara tipp topp .. mörklagda gardiner för hans fönster och en helt annan säng fick levereras upp till hans svit .. Han uppträdde då på Kristinehovs slott. Ja, jisses vad den mannen hade krav.. frukt o godis korg som inte var billig precis.. Vi trippade lätt för den mannen ;) Men han skriver så mycket bra musik och många andra artister har tolkat hans låtar riktigt bra som du visar här. Jimi Hendrix var en jäkel på gitarr .. Purpel Haze :) Finns en del vinyl här oxså.. fast i plastbackar på vinden.. där har de gått i pension ;)
Musik ska byggas utav glädje som du fixat till här. Kram o en trevlig helg :)

http://kafferasten.blogg.se

 
Mia

Mia

28 maj 2011 19:15

Underbar tolkning av Knockin'....

http://www.matmia.blogg.se

 
Misswhatsit

Misswhatsit

28 maj 2011 19:26

Tack för trevliga och uppmuntrande inlägg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Anni

Anni

30 maj 2011 23:22

Fnissar lite, jag som varken lyssnat på Hendrix eller Dylan...

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

3 juni 2011 22:58

Det var faktiskt ganska skönt att lyssna på Knock knock ... nu när jag trött segar vid datorn efter en hel dag ute :)
Ha det gott!

http://fotochip.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards