Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Sorgligt

Av Monica och Jacob - 21 juli 2011 09:45

12 dagar varade lyckan, första rundan i går morse var allt lugnt men vid andra började Kajsa bete sej konstigt. Hon är suverän på dofter  den här gången var det ond bråd död, lät henne söka och hon hittade alla delar av en av ungarna  


Så onödigt tycker jag och inte alls naturens gång, att det är katt vet jag eftersom liket låg kvar och att även denna lilla näbbmus låg tre meter ifrån boet. Nu hoppas jag bara att två av ungarna klarade sej eftersom det kan skilja upp till tre dagar mellan kläckningarna. Varför inte införa koppeltvång på katt när naturen är en stor barnkammare, nu mina vänner är det fullt krig.

Antalet småfåglar här ute har minskat drastiskt dom senaste åren beroende på skövlingen av skog för att bygga mer hus, vissa arter har försvunnit helt som Steglits och Spillkråka. Så några katter som för nöjes skull decimerar antalet behövs inte.

I går var vi i Täby skrev betalorder och böt gardiner hos Lilla Mor, visst är han söt lilla gubben när han sitter och visar Televinken. Att gå i trappor är inga problem för honom i dag annat var det när han blev sjuk, upp gick bra men ner var jag tvungen att hjälpa honom annars hade han trillat på nosen.

Sött litet bi äter sej mätt  

Ha en skön torsdag            

 
 
Madde

Madde

21 juli 2011 09:53

Så tråkigt med dessa jagande katter :-( Skämms lite åt att nelly tar sork, men hon lyckas ju även göra det i koppel, men som en tröst gör hon det inte för nöje utan för att hon är ett födogeni.
Igelkottar och småfåglar tar hon inte dock, där är det försiktigt nyfiket <3

http://schaferlyan.blogspot.com

Monica och Jacob

21 juli 2011 10:01

Ja som du säger Nelly äter ju i alla fall upp dom om du inte hinner emellan, det här är ju bara att döda för nöje vilket retar mej ofantligt.

 
Ingen bild

Siv

21 juli 2011 10:08

Nej vad tråkigt, jag trodde faktiskt att det skulle gå vägen. Just det här att leka med bytet innan man dödar det gillar jag inte med katter.
Kajsa får stora beställningar från matte nu
då;-)))))
Söt liten blottar Johan Hihi
Ha en bra dag och hoppas ni får rikligt med regn.
KRAMEN

 
cat

cat

21 juli 2011 10:24

Håller med om att det är tråkigt med jagande katter, speciellt de som tar småfåglar. Katter hör ju inte hemma i vår naturliga fauna och de är ett stort gissel för naturen. Nu ska jag säga att jag gillar katter, men tycker att de klarar sig bra även om de inte får ströva fritt. Man kan ha dem i koppel eller i kattgård eller inomhus.

http://1bildibland.blogspot.com

Monica och Jacob

21 juli 2011 10:35

Nej jag är heller ingen katthatare, har haft 7 st fram till 2004. Alla var innekatter och mådde inte illa av det, gamla blev dom också den äldsta nästan 18 år och den sista 15.

 
Pennelina

Pennelina

21 juli 2011 10:36

Har en vildkatt som äter möss här på gården... glad för det, men hoppas hon låter bli allt med vingar ;-)

Otroligt vacker bild längst ned!

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

21 juli 2011 12:00

Tiger har ju klockor på sig trotts det får han tag i fåglar men jag brukar trösta mig med att det måste vara svaga individer som inte ens hör en klocka som jag hör på 20 meter. Möss tar dom många vilket jag vill, skulle vara fullt av dom i hönshuset annars.
Ha en skön dag i regnet / Puss

Monica och Jacob

21 juli 2011 12:19

Lite svårt att komma undan om man inte är flygfärdig;-(
Puss

 
cat

cat

21 juli 2011 12:08

Min älskade innekatt blev 15. Just nu önskar jag att mitt liv hade utrymme för en ny katt, men jag är inte hemma tillräckligt för att kunna ge en innekatt ett bra liv. Utekatt är för mig inget alternativ. De ställer till det och de kan själva råka illa ut.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

21 juli 2011 12:40

Katter ligger under samma lag som hundarna. Dem får inte heller vara lösa ute i naturen från och med den 1 feb till och med 20 aug på grund av naturens vagga. Katten har iof inte gjort något fel, det är ägaren till katten som skall ha sig en rejäl omgång. Men oavsett så blir jag gramse på kattaskrället ändå! Hoppas att en/två små rackare klarade sig ivf.
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

21 juli 2011 22:18

Är otroligt ledsen för koltrastungen. Kattjävel!!! Kan du inte låta Kajsa leta rätt på katten och.... Kan du ta in ungarna hos dig ocj rädda dom? Asfaltbonden bara undrar...
Argos är bäst, tänk vilken gubbe:-)

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 juli 2011 23:33

Vad synd med fågelungen :( Hoppas att syskonen klarar sig då.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

22 juli 2011 00:38

Trist med pippibebisarna men thats life.

Fina bilder annars,kramkram

 
Sussi

Sussi

22 juli 2011 20:55

Näää, Dumma katt! Stackars lilla fågelunge. Den hade liksom ingen chans. Hoppas dom du att dom andra två hann iväg. Jag väljer att tro det :)

Nu måste du väl ha fått lite regn ändå. Det liksom vräkte ner här och har hört att det gjort det på dom flesta ställen..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lars-åle johnsson

8 maj 2012 19:58

Se gärna dessa filmer, och framförallt Del 2 av "Ditt livs viktigaste information" som berör oss alla och vår natur i allra

högsta grad.

Det kan verka främmande och overkligt det som visas fram, men som andra sidan är det just det som sker just nu och som

pågått ett antal år.

Detta som händer bör alla informeras om och det bör snarast möjlgt få ett stopp.

http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w


Filmerna finns även i högre kvalitet i Tv-format att ladda ner här:


http://thepiratebay.se/search/ditt%20livs%20viktigaste/0/99/0


Det är fritt att sprida filmerna i informationsyfte till allmänheten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards