Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Monica och Jacob - 14 juli 2011 19:30

TEMA FREDAG # DOFT

För mej är doften av hav något alldeles speciell, man blir lugn och huvudet rensas  

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 14 juli 2011 19:15

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # STORA ENTERTAINERS DÅTID/NUTID

Dean Martin var en av dom riktigt stora när jag växte upp med filmer och en egen show som till och med roade dom unga.

Den här tror jag till och med låg på topplistorna i Sverige.


Gary Moore har jag alltid gillat hans gitarrspel får håret att resa sej på armarna, tyvärr gick han bort i februari i år. Det säga att han kvävdes av sina egna spyor efter att ha satt i sej ett glas för mycket, 58 år gammal fan så onödigt   

För att se fler bidraghttp://pialottaskafferast.blogspot.com/

 


Av Monica och Jacob - 14 juli 2011 06:00

Vilket land man lever i det talas så mycket om fattigdom men då verkar man inte räkna med alla tusentals pensionärer som lever på allmosor.

I går ringde min lilla mor och ville höra om hon kunde göra ett uppehåll med sina kapslar(cancermedicin) i tre dagar för hon hade inte råd att hämta ut dom för då skulle hon få sitta utan mat i helgen. Nä sa jag det kan du inte för då tjocknar blodet på en gång och dom blir tvugna att tömma dej igen, hon har ju oss som ser till att hennes liv går runt men alla som inte har någon Monica då.

En del får gratis läkarvård och medicin fast dom inte ens får vistas i landet medan dom gamla får betala allt själva oavsett om dom har pengar eller inte, sånt gör mej förbannad  sånt skapar inget bra klimat direkt. Nu blir man väl klassad som rasist men det skiter jag i, det är en stor skam för Sverige hur man tar hand om sina gamla.


Nu till något betydligt roligare, koltrastungarna lever hur vet jag det då jo har sett både honan och hanen på inflygning med mat. Kommer inte att gå den rundan så länge dom är kvar i boet, hoppas hoppas att dom klarar sej men det tar ju 13/15 dygn innan dom är flygfärdiga så vägen är lång just nu är dom ju 5/6  dagar.

Nyfiken på hur dom ser ut är jag men det får jag fortsätta att vara.


Nyfödda i söndags. 

Här är boet

Och här sitter pappa koltrast, inga höjdarbilder direkt kanske dags att köpa en mer avancerad kamera.

Lite godislet medan solen går upp  

Ha en bra dag       



  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards