Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Otäckt samhälle

Av Monica och Jacob - 23 juli 2011 07:47

Vilken natt, fuktigt och kvavt nu står den här skitsommaren mej upp i halsen.

Varför ingen normal sommar med varma dagar och svala nätter, nu ska vi se hur vintern blir lite rönnbär blir det och då ska det bli en mild vinter sägs det. 09 och 10 var det exceptionellt mycket rönnbär och så blev det riktiga vargavintrar.

Lilla gubben syns knappt där han sitter ute på gatan  

Mördarsniglar har jag dödat fyra i år, har ingen aning om vart dom tagit vägen men det kan ju vara torkan som gör att dom håller sej borta.

I förrgår kom det några droppar regn men det räcker inte på långa vägar, får bli att vattna Åkeröträdet om man vill att frukten ska mogna. Sena med att ge frukt är dom, fjorton år tog det att få en ordentlig skörd inte undra på att folk inte satsar på den sorten fast den är så himmelskt god.


Lite visselinkallning funkar ju riktigt bra     


Otäckt politiskt attentat som hänt i Norge, människan förgör sej själv snart stackars föräldrar och andra anhöriga.


Jag är glad att jag levt mitt liv på den tiden när man tordes gå ut utan att bli antastad skulle inte vilja byta med dagens unga kvinnor, man kan inte öppna tidningen utan att läsa om våldtäkter och misshandel. Vilken press med allt detta fotande med mobiler, det räcker med ett misstag sedan kan hela livet vara förstört och sedan undrar man varför så många tar livet av sej. Nä det är skönt att vara tant i dagens samhälle även om man får se sej för då också   eftersom det finns en hel del som vill åt dina pengar o smycken.

Ha en skön helg  

 
 
Ingen bild

Susan

23 juli 2011 09:28

På mina träd är det tjockt med rönnbär, hoppas du har fel för jag är så trött på dessa snöskottar pass som varit. Mördarsniglar har jag tjockt av. Plockar lätt 50/dag, måste vara att det regnat mera här i Haninge.Obegripligt/ fruktansvärt i Norge :(:(
Blir en cider ...eller två ikväll :) / puss

 
Pennelina

Pennelina

23 juli 2011 09:53

Tragiskt!

och så sägen den del att det inte alls blivit sämre... ibland undrar jag om man blir blind av att studera...

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
cat

cat

23 juli 2011 11:33

Ja fy så tragiskt det som har hänt i Norge. Människan är ibland mycket ondskefull. Jag är också glad att jag var barn under det lugna 70-talet, då man kunde vara ute och leka i skogen en hel dag och inga mammor oroade sig över var ungarna var.
Bilden på snigeln är ingen mördarsnigel väl? Jag har för mig att det där är en mycket sällsynt leopardsnigel eller något liknande.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Ingegerd

23 juli 2011 12:08

Fin pantersnigel! Men jag plockar bort även dem. Håller med Dig om att det var bättre förr, att vara tant känns ändå tryggt i dag så länge man kan gå utan käpp och rullator. Hmm, ska man vattna lite kanske, våra äpplen ser sorgligt små och ynkliga ut. Förkrossande detta med Norge, vad händer sedan?

 
Ninz

Ninz

23 juli 2011 20:15

Jag håller med dig i ALLT! Vad är det frågan: Sommar, vinter & samhället *hemskt* Vi fick några droppar (2 lr 3) förr igår natt & av dessa droppar blev det bara ännu mer kvavt :(
KRAAAM!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 juli 2011 23:09

Ja nog är det varmt alltid. Här har vi super kvaft och klibbigt ute fast vi fått både åska och regn. Tycker luften borde blivit bra efter den rediga åskan som varit.

Är mördarsniglar både randiga och hel svarta/mörka. Själv har jag mest såna där mörka äckliga kryp. När vi var ute och gick härom dan så var det fullt där vi gick :(

Ja nog är det hemskt med det som hänt i Norge. Verkar finnas psykopater överallt.....

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

24 juli 2011 00:50

Nää inte lika mycket snö som i vintras,hua
Fyy vad torrt det är,trodde det skulle komma regn i går men icke sa nicke,
Det är så himla roligt att se dina filmsnuttar,
ska försöka lära min att lägga in film i bloggen,
Kvalmigt och svettigt värre är det ,isch
Kraaaam

 
Vicke

Vicke

24 juli 2011 08:43

jag kan bara hålla med dig, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

24 juli 2011 20:42

Ett typiskt Monica inlägg det där;-)
Oslo överskuggar ju allt just nu och det som hänt är totalt obegripligt, nästan surrealistiskt!
Vad gäller din uppfattning om nattemperatur så vet jag inte om 17 grader klockan tre på natten är sval, kall´, iskall eller kvav i din smak;-)
Mördarsniglar är yuck och då är jag som vanligt glad att bo i lägenhet.Dina äpplen verkar vara ena guldäpplen vd skörden, sälj dom dyrt och avstå från att göra äppelmos av dom;-)
Filmsnutten fick maken att säga: Det enda som skans är scenen då de tre hundarna kastar sig över den som visslar. Ligger nå't i det han säger;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 juli 2011 11:30

Hoppas att allt är bra hos er :) Man börjar ju undra när du missar att blogga en dag ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

25 juli 2011 21:56

En mild vinter skulle funka bra för mig. Förra vintern höll på att ta knäcken på mig. Jag har hellre varma sommardagar/nätter. Om jag måste välja..

Man är ju bara chockad att en människa (människa kanske är för snällt, IDOT är bättre) ens kan komma på tanken..

Det var ena lydiga voffsingar :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

26 juli 2011 01:18

Åh fy vilken snigel du fotat :I Usch och fy! Slemmigt värre :S haha! Kram kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

26 juli 2011 09:15

Igår hade vi en frisk och skön dag, gamlingarna blev pigga som unghundar :-)
Fin inkalning, älsteman ser stabil ut i kroppen <3

http://working-gsd.se

 
Ingen bild

Susan

26 juli 2011 10:05

Ingen ny blogg :(
Hoppas allt är bra ?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards