Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Friserad tå

Av Monica och Jacob - 9 september 2011 17:15

Ja det gick ju det med, lite ont gjorde det trots lokalbedövning.

Känner mej riktigt stolt över mej själv eftersom jag fick välja mellan kniven och penicillin och valde det första.


Har jag tur nu växer den delen av nageln inte ut igen, vilket ju vore skönt.

Se men inte röra för mej, detta ska distriktssköterskan lägga om till det har läkt så det lär nog kosta några hundra allt för att man skulle agera doktor själv.

Det är ju tur att livmedikus känner mej efter alla år, undrar jag hur många som sitter och fotar med mobilen under ingreppet. Jaja man har ju blivit riktigt härdad som djurägare, det går inte att vara rädd för blod och elände som sådan inte och det hjälper ju när man råkar illa ut själv. Hoppas nu bara att det inte börjar värka alltför jävligt, men än har jag inte kännt något och det är fyra timmar sedan.


Fint väder i dag så en vända till vattnet blev det också. 

 

Det satt en norrlänning och en jude i en bastu
Juden:
_ Jag ser att du också är omskuren
Norrlänningen:
Jaså, ja ja...men i norrland kallar vi det slitage

Ha en skön fredagkväll  

       

 
 
Ingen bild

Siv

9 september 2011 17:43

Haha vilken galning du är;o)förstår att det är skönt att den delen är borta nu.
Ser härligt ut nere vid vattnet;o)
Ha en skön fredagkväll;o)))

 
Pennelina

Pennelina

9 september 2011 20:54

uff så ont!

men historien är kul :-)

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Beate

Beate

9 september 2011 21:11

Du är totalt, hysteriskt, grymt GALEN!!! Det är kanske därför jag gillar dig, du är inte helt olik mig och kan prioritera rätt - jag menar: klart måste man fota detta ingrepp... för eftervärlden och oss bloggläsare som under en fredagskväll som denna inte har hunnit med mera än en vinare. Lovar att jag behöver en till nu... efter dessa bilder;-)
Tycker du var modig att ta till kniven, för om nageln inte växer ut igen så är det ju bingo. Penicillin hjälper ju inte då.
Å om du inte har känt nå't efter fyra timmar så lär du nog inte få ont... hoppas du har ett visst bedövningsmedel hemma... just i fall att alltså;-)
Slutklämman på inlägget var - ja så nära ditt operationsingrepp man kunde komma;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingegerd

Ingegerd

9 september 2011 21:40

Uff! Läskigt! Modigt att fota, mycket intressanta bilder. Själv fick jag en gång hela stortånageln dragen, det var ett helsicke efteråt att få på sig skor. Kanske lite lindrigare i Ditt fall och någon vekling tycks Du inte vara heller! Trevlig helg!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=09213245

 
cat

cat

9 september 2011 23:18

He he jag undrar vad de tänkte när du satt där och fotade det hela? Kanske man skulle testa någon gång om man själv hamnar i någon liknande situation.
Hoppas att du slipper mer bekymmer med tån nu.
kramar

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

9 september 2011 23:20

Faschinerande op,bilder,he he
Kram o ha en trevlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards